Česko-slovenská verze MTV mění logo

středa, 29. června 2011, 06:38 TV Martina Vojtěchovská

Hudebně lifestylový kanál MTV, který v Česku patří do rodiny stanic skupiny Nova, mění od 1. července logo a on-air grafiku.

Nové logo MTV je připraveno centrálně a jednotlivé země včetně Česka jej nasadí právě první červencový den. Jedinou výjimkou jsou Spojené státy, kde televize s novým logem vysílá už od loňského roku. „Stávající logo bylo vytvořeno za účelem sjednotit branding všech více než 160 TV kanálů MTV celosvětově, ale je až příliš striktně definováno a působí poněkud oldschoolově, proto přišel čas na jeho změnu,“ říká ředitel české MTV Ondřej Křivka. Přestože logo nevznikalo v Česku, místní MTV vyhovuje jeho moderní pojetí a aplikace v on-air i off-air grafice. Logo nově akceptuje televizní formát 16:9, ve kterém je vysílána převážná většina programu česko-slovenské verze kanálu MTV, je širší a z těchto důvodů jeho součástí již není nápis Music Television.  „S novým logem můžeme díky jeho transparentnosti lépe propojovat naše televizní tváře a lépe jej v komunikaci využít,“ dodává Ondřej Křivka.

Podle vedoucího oddělení grafiky skupiny Nova Radovana Černého odráží nové logo nejmodernější trendy v grafickém designu. Nově se vedle loga na obrazovce také objeví další vizuální symboly, které grafické pojetí MTV promění. „Layout TV grafiky, ke které patří i nový vizuál selfpromotion bloků je po faceliftu mnohem „ohleduplnější“ k obrazu, který staniční grafika rámuje. Navigace programem MTV je tudíž pro diváky přehlednější,“ upřesňuje.

Naposledy prošlo logo a staniční grafika MTV faceliftem v roce 2009, tedy tesně před tím než lokalizovaný kanál MTV vstoupil na český a slovenský trh. „Tato změna byla v podstatě mezikrokem k současnému faceliftu“, doplňuje Radovan Černý.

MTV v letošním roce posílila obsah o lokální produkci a podle Ondřeje Křivky bude v tomto trendu pokračovat i v nadcházejícím období.  „Chceme se více přiblížit mladším cílovým skupinám. Přestože značka MTV je velmi známá, tak povědomí o tom, že u nás vysílá lokalizovaný kanál a že jde spíše o kanál lifestylový než čistě hudební, není ještě na úrovnim s jakou bychom byli spokojeni,“ říká o plánech televize. Aktuální penetrace MTV v Česku a na Slovensku představuje podle jeho slov kolem 1,5 mil. domácností.

Podle výzkumu Media projekt, který zjišťuje sledovanost některých TV kanálů na základě dotazování, nikoli elektronického měření, sleduje MTV každý den cca 100 tisíc diváků. MTV disponuje interními daty o sledovanosti, ale konkrétní čísla vzhledem k tomu, že se nejedná o oficiální měření, nechtěl Ondřej Křivka komentovat.

MTV je placeným kanálem a s touto distribuční platformou je vedení stanice spokojené. „Samozřejmě že po ukončení přechodu na digitální vysílání se otvírají možnosti i pro jinou formu distribuce,“ nevylučuje do budoucna změnu Ondřej Křivka.

Stávající podoba loga

Nová podoba loga

Možnosti využití nového loga pro komunikaci