Uspějí Češi na reklamním festivalu v Cannes?

pondělí, 13. června 2011, 08:20 Reklama Martina Vojtěchovská

Na reklamní festival v Cannes poslali Češi přes 60 přihlášek. Nejvíce z nich je od agentury Young & Rubicam.

Přestože čeští zástupci vyslali na reklamní festival v Cannes, který začíná příští týden, 65 přihlášek, nejde o stejný počet prací, které budou na proslulém světovém festivalu zastupovat českou reklamu. Je to dáno tím, že v přihláškách se objevují jednak varianty jednoho motivu a za druhé tím, že některé práce jsou přihlášeny do více kategorií.

Nejvíce přihlášek posílají do Cannes agentury Young & Rubicam, Legas Delaney a Ogilvy & Mather.

Podívejme se na některé práce, které nás budou v Cannes zastupovat. V zřejmě nejprestižnější kategorii filmových lvů máme celkem tři práce. A to spoty:

Klára pro Seznam.cz od agentury McCann Erickson Praha  

 

Kampaň "Výkupné" pro Danone od Young & Rubicam

 

A své štěstí bude zkoušet v této kategorii i Greenpeace se spotem Facebook: Unfriend Coal

 

Reklamní festival v Cannes se s výjimkou Attention! Media zřejmě rozhodly bojkovat české mediální agentury, které mohou soutěžit v kategorii mediálních lvů. Tam se vedle A!M přihlásily reklamní Young & Rubicam a Legas Delaney.

Attention! Media posílá do Cannes dvě práce. Vedle samočistícího billboardu bude právě v kategorii mediálních lvů soutěžit s kampaní "Převlékni se" pro košile Vavi, v rámci které byly do "košil na míru" oblečeny pražské sochy.

Young & Rubicam posílá svůj netradiční CLV nosič, který použila v kampani "Nekonečná jemnost" na sýr gervais, vytvářejícího iluzi neustáleho mazání chleba.

Legas Delaney je třetím českým zástupcem v této kategorii. Agentura využila největších pražských rádií, která v podzemních parkovištích obchodních center ztrácejí svůj signál. Na jejich frekvenci bylo pomocí FM vysílaček a iPodů odvysíláno vlastní sdělení na minerální vodu Rajec: I tady je s vámi příroda.

Na seznamu tiskové a outdoorové kategorie se opět objevují práce od Young& Rubicam pro Danone Activii, outdoorové vybavení Coleman či Muzeum komunismu nebo od Ogilvy pro Vodku Amundsen nebo Legas Delaney pro Oční kliniku. Některé z uvedených prací už byly leto oceněny na jiných reklamních soutěžích.

Na seznamu přihlášených prací nechybí ani kampaň Pepsi Manifesto agentury MARK BBDO, která letos ovládla soutěže Agentura roku a Czech Direct & Promo.

V kategorii integrovaných kampaní bude soutěžit také Saatchi & Saatchi s Chuckem Norrisem a s kampaní pro T-Mobile.

Ze strany zadavatelů bude vedle Greenpeace své štěstí zkoušet i Vodafone, a to za za partnerství na vzniku sochy z klíčů, připomínající události roku 1989.