YouTube jde do partnerství s velkými mediálními firmami

čtvrtek, 27. října 2011, 16:02 Internet & Mobil MediaGuru

YouTube se spojuje se silnými mediálními hráči. Mají mu pomoci ke konkurenci s TV stanicemi.

YouTube se spojuje s velkými mediálními společnostmi s úmyslem nabízet více profesionálního obsahu. Podle informací listu The Wall Street Journal se partnerství týká jak mediálních firem, tak i významných osobností, které se budou na tvorbě obsahu podílet.

Mezi mediálními partnery mají být velcí mediální hráči: News Corp., RTL, Freemantle či IAC. Odhaduje se, že YouTube do této aktivity investuje až 100 mil. USD, aby nový obsah získal. O reklamní příjmy by se pak měl se svými partnery dělit.

YouTube pracuje na rozšiřování profesionálního obsahu postupně s cílem vytvořit takový kanál, který bude konkurovat zavedeným televizním stanicím. Vloni se díky partnerství s filmovým festivalem Sundance dostal k filmovým snímkům a letos v květnu navázal spolupráci s firmami jako Sony Pictures nebo Warner Brothers.

YouTube je nejsilnějším onlinovým zdrojem pro amatérská videa, chce se ale vyrovnat také konkurentům vytvářejícím profesionální obsah.

-mav-