Vývoj sociálních médií: vše, co potřebujete vědět

středa, 11. ledna 2012, 06:45 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Expanze sociálních sítí je rok od roku intenzivnější. Nová studie ComScore shrnuje vše podstatné o postavení současných sociálních médií.

Aktivity na sociálních sítích už celosvětově zasahují 82 % online populace, což představuje 1,2 miliardy uživatelů. Čas, který lidé na sociálních sítích tráví, se tak v uplynulých letech více než ztrojnásobil. Vyplývá to ze studie společnosti ComScore, která zmapovala dopad sociálních sítí.

V loňském říjnu se činnosti na sociálních sítích staly vůbec nejpopulárnější obsahovou kategorií, představujících 19 % z celkového stráveného času uživatelů online. V březnu 2007 přitom sociální aktivity představovaly jen 6 % z celkového stráveného času na internetu.

Růst sociálních sítí v internetové populaci

Čas věnovaný obsahovým kategoriím

Jen facebook oslovuje 55 % celkové světové online populace, což znamená, že na facebooku uživatelé stráví 3 z celkových 4 minut věnovaných sociálním sítím a 1 minutu z celkových 7 strávených online.

Růst hlavních lídrů sociálních sítí (2007-2011)

Rychle roste twitter, který za poslední rok zaznamenal nárůst počtu uživatelů o 59 % a v současnosti jej celosvětově využívá každý desátý z internetových uživatelů.

Nejrychleji rostoucí sociální sítě v r. 2011 (X/2011 vs. X/2010)

Nástup nové sociální platformy od Google+, kterou využívá více než 65 mil. lidí, se zase projevil v nejrychlejším dosažení hranice 25 mil. uživatelů. Google+ na to potřeboval 1 měsíc, zatímco Facebooku trvalo dosažení této hranice 3 roky a twitteru necelé tři roky (33 měsíců).

Rychlost dosažení hranice 25 mil. uživatelů (počet měsíců)

Růst popularity sociálních sítí je už takový, že se v podstatě týká všech věkových skupin a dokonce ve skupině uživatelů starších 55 let rostl jeho počet uživatelů nejrychleji ze všech věkových skupin. Není ale překvapivé, že nejdelší čas si pro sociální aktivity vyhrazují nejmladší uživatelé (15-24 let) – je to v průměru cca dvakrát déle než čas, který sociálním sítím věnují uživatelé nad 55 let.

Studie ke stažení zde: Top 10 Need-to-Knows About Social Networking and Where It’s Headed

Zdroj všech dat: ComScore Media Metrix

-mav-