LinkedIn spustí reklamu v mobilech

středa, 15. února 2012, 07:47 Internet & Mobil MediaGuru

Po Facebooku ohlásila vlastní reklamní formát pro přenosná zařízení i sociální síť LinkedIn. První výnosy z mobilní reklamy chce ještě v prvním pololetí.

Uživatelé přistupující k sociálním sítím pomocí tabletů a mobilních telefonů musejí počítat s reklamou jako novým prvkem mobilních aplikací.

Po Facebooku, který svým 350 milionům mobilních uživatelům začne bannery zobrazovat v březnu, ohlásil plány na zavedení stejného druhu reklamy i profesně zaměřený komunitní web LinkedIn.

Rozvoj reklamy pro mobilní zařízení se tak letos stává hlavní marketingovou strategií již pro druhou z trojice největších sociálních sítí. Zatímco Facebook chystá start mobilní reklamy již na počátek příštího měsíce, aby zvýšil svou cenu před květnovým úpisem akcií na burze, LinkedIn žádné datum zatím nestanovil. CEO firmy Jeffa Weinera ale s prvními příjmy z tohoto druhu reklamy počítá nejpozději na konci druhého kvartálu.

Jak přesně využít uživatelů přistupujících na LinkedIn skrze chytrá zařízení, kteří teď tvoří asi 15 % unikátních návštěvníků, web teprve testuje. Reklamy by prý však neměly být podobné žádnému formátu známému z ostatních komunitních sítí.

Mobilní reklama přitom dosud stojí spíše na okraji zájmu zadavatelů. Odhaduje se, že až v polovině případů jde o předem neplánovanou zmenšeninu internetové kampaně značky. Svědčí o tom nejen minimální využití potenciálu, které současné dotykové displeje nabízejí, ale třeba i odkazy mířící na stránky, jež pro zobrazení v mobilních zařízeních nejsou vůbec optimalizovány.

Kreativní omezení, daná především velikostí mobilních displejů, přitom více než vyvažuje pozornost uživatelů, jež je u displeje telefonu mnohem vyšší než v případě počítačového monitoru či televizní obrazovky.

Povzbudit kreativitu zadavatelů mají například na dotyk reagující bannery, které nedávno představila společnost Yahoo, či třeba i ocenění, jež v kategorii mobilní reklamy letos poprvé udělí porota nejprestižnějšího reklamního festivalu světa Cannes Lions.

-ptv-