Londýnské olympijské hry v reklamním hledáčku

úterý, 28. února 2012, 09:58 Reklama MediaGuru

Do londýnských olympijských her zbývá ještě 150 dní. Nicméně v reklamních kampaních figurují už delší dobu.

Olympijské hry jsou vždy vhodnou příležitostí, jak se ukázat v dobrém světle. Tato celosvětová sportovní událost totiž nabízí jedinečnou možnost, jak vystoupit z každodennosti a využít pro svou reklamní komunikaci i trochu silnější hodnoty, než jsme obvykle zvyklí.

Letošní londýnská olympiáda poskytuje nespočet nosných symbolů, které lze v reklamě dobře využít: od londýnských pamětihodností, jako je Big Ben nebo Tower Bridge, po suchý anglický humor.

Anglické reálie využil ve své kampani například Český olympijský výbor. Ve své kampani Žijeme Londýnem představuje to typické, co nás může potkat v Anglii, jako je pití čaje či sportovní odpoledne. Průvodcem této přípravné fáze na Londýn není nikdo jiný než představitel pravého anglického gentlemana – jeden z členů legendární skupiny Monty Python – John Cleese. Spoty připravovala agentura Mather Activation ve spolupráci s Tomášem Mašínem.

Bank of China zase pro změnu využila ve své kampani londýnské pamětihodnosti.

Zajímavým způsobem olympiádu využilo ke své propagaci londýnské metro, které na svých plakátech velmi čistým a jasným způsobem ukazuje, jak se ke kterému sportu jednoduše dostat.

Britská letecká společnost British Airways se rozhodla vsadit na soutěživého ducha – samozřejmě po svém.

Společnost Omega se u příležitosti návratu olympijských her do Londýna vrátila v čase a připomněla svou časomíru, která byla poprvé použita v roce 1948.

Nike do své kampaně zakomponavala vzkazy známých sportovců.

Britská energetická společnost EDF, jeden z hlavních sponzorů letošních her, využila olympiádu k propagaci svého ekologického projektu Save today. Save tomorrow, jehož hlavním cílem je snížit uhlíkovou stopu každého z nás. V reklamním spotu, do kterého obsadila olympijské veterány a využila archivní záběry, proto EDF apeluje na možnost každého podílet se na změně.

Neotřelým způsobem se na olympiádu připravila Coca Cola, která ve spolupráci s britským DJ Markem Ronsonem vytvořila kampaň Move to the Beat. Hlavním cílem kampaně je přitáhnout k olympijským hrám pozornost teenagerů, a to prostřednictvím street artu a hudby.

Kampaň byla odstartována odhalením stěny Beat Wall v Hackney, ve Východním Londýně, kterou kolektivně namalovali Neil Edward, Hadley Ever a Smug. Stěna 25 metrů široká a 10 metrů vysoká znázorňuje cestu Marka Ronsona (na fotografii spolu s Katy B) po světě, na které hledal inspiraci pro své hudební dílo.

Z jeho cesty vznikla první čistě olympijská hudba v historii, kde písničku Anywhere in the World od Katy B „hudebně“ doprovázejí zvuky jednotlivých sportovních výkonů: běh, běh přes překážky, bojové sporty, lukostřelba, ping-pong či sportovní gymnastika.

Z uvedených reklamních kampaní je jasné, že olympiáda v Londýně se nezadržitelně blíží. Držte si klobouky, připravte se na špatné počasí a na pátou si nic neplánujte: v tuto hodinu se totiž dělá jen jediné - pije se čaj.

-kch-