Na jaké bannery se v Česku nejvíce kliká?
Studie Gemius AdMonitor ukazuje, že na českém internetu dosahuje nejvyšší míry prokliku formát 300x600.

Nejčastěji zastupovaným internetovým reklamním formátem v kampaních (display reklama) je v Česku formát 300x300. Vyplývá to ze studie společnosti Gemius, která mapovala využití reklamních bannerových formátů v zemích střední a východní Evropy. Formát 300x300 je zastoupen téměř v 50 % internetových kampaní, při kterých je bannerová reklama v Česku využívaná. Druhým nejčastjěi zastoupeným formátem je 480x300 a dalším 300x600.
Ve srovnání s jinými zeměmi střední a východní Evropy je formát 300x300 zdaleka nejpoužívanější na Slovensku, naopak v Polsku a v Maďarsku vítězí větší formáty.
Nejpopulárnější bannerové formáty v zemích a střední a východní Evropy
Průměrná míra prokliku, CTR, se v Česku podle studie Gemiusu pohybuje na úrovni 0,30 %. Vyšších hodnot dosahuje zejména Slovensko (0,59 %) a také Polsko (0,46 %).
Průměrná hodnota CTR v zemích střední a východní Evropy
Nejvíce přitom uživatelé v Česku podle studie "klikají" na reklamní formát 300x600, který dosahuje průměrného CTR 0,34 %.
Top reklamní formáty podle průměrného CTR v Česku
Hodnoty CTR pro ostatní reklamní formáty (ČR)
Značný rozptyl ukazují hodnoty CTR pro bannery z jednotlivých segmentů. Nejlépe ze studie vycházejí bannery pro výrobky a služby ze segmentu vybavení domácností a interiérů (CTR 0,42 %), osobní péče a hygieny (0,41 %) a nemovitostí (0,39 %). Naopak nižší hodnoty CTR byly podle studie zaznamenány v segmentech volného času (0,16 %), obchodu (16 %) a farmaceutik (0,15 %).
Průměrné CTR v Česku podle segmentů
Zdroj všech dat: Gemius AdMonitor
-mav-