Retro styl je v reklamě stále oblíbenější

středa, 08. února 2012, 07:25 Reklama MediaGuru

Poslední dobou v reklamě sílí zajímavá tendence – stále více zde nachází své místo retro a vintage styl.

Retro styl nejvíce využívá grafiky vyvinuté v 50. a 60. letech, která se vyznačuje všudypřítomnou barevností, optimismem a neexistencí počítačového světa. Dlouhodobě jej do svých vánočních kampaní zařazuje Coca Cola, která tím zdůrazňuje tradici a historii své značky. Vedle toho však Coca Cola jede na vlně retro i jiným způsobem: například pro svou novou novozélandskou kampaň využila slavné pin-up girls.

Podobný postup využívající kouzla 60. let použila společnost Post-it ke své prezentaci jakožto první sociální sítě v historii.

Dále retro styl nabízí velmi zajímavé spojení s moderní technologií, kterým je možné akcentovat protiklad kouzla minulosti se současnou modernitou. Jedním z takových příkladů je kampaň pro Apple – symbol dnešní modernity.

Další pak reklama na Kindle.

Pravý boom retro stylu představuje kampaň z dílny agentury Moma Brazil, která v červenci 2010 publikovala 4 vizuály věnované sociálním médiím a zaznamenala celosvětový úspěch.

A následovaly další:

Volkswagen

Ford

Translatlantica

Posledním příkladem je pak letošní lednová kampaň francouzské společnosti Decathlon specializující se na sportovní vybavení. Ta dokonce jde v minulosti ještě dál a svými dobovými fotografiemi navozuje atmosféru počátku 20. století.

Retro styl má v reklamě své místo a pravděpodobně odráží celkovou společenskou nostalgii po minulosti internetu prostou.

-kch-