Časopis roku ovládly Respekt a TV Revue

Casopis roku
Nejúspěšnějšími časopisy letošního ročníku soutěže Časopis roku se staly magazíny Respekt a TV Revue.

Nejúspěšnějším magazínem osmého ročníku soutěže Časopis roku se stal týdeník Respekt. Posbíral hned tři prvenství, a to v kategorii titulů s prodaným nákladem od 25 do 50 tis. kusů, byl oceněn za obálku roku svého 29. čísla 2011 a také za nejlepší digitální počin. Tím byla vyhlášena aplikace Respektu pro iPad a Kindle.

Mezi dalšími vítěznými tituly se dvakrát ocitl programový magazín TV Revue, který vydavatelství Bauer Media převedlo z týdeníku na čtrnáctideník. Tento krok se projevil v nárůstu počtu prodaných výtisků a samotné vydavatelství jej označilo za svůj nejúspěšnější relaunch za posledních deset let. TV Revue tak zvítězilo v kategorii titulů s prodaným nákladem nad 100 tisíc kusů a také v kategorii Hvězda roku.

K dalším oceněným patří čtrnáctideník Epocha, populárně naučný titul z produkce vydavatelství RF Hobby, který je také prodejně úspěšným magazínem. Dvě vítězné ceny získaly také magazíny z portfolia vydavatelství Burda – Marianne Bydlení a měsíčník Burda. Vítězem odborných titulů se stal magazín Architekt.

Hlavní obsahovou změnou bylo rozšíření soutěže o další kategorii „Launch nebo relaunch roku“ – stal se jím magazín Euro.

Osmého ročníku soutěže se zúčastnilo celkem 21 vydavatelů s 36 přihláškami časopisů, 13 digitálních projektů a s 19 obálkami.

Pořadatelem soutěže Časopis roku je Unie vydavatelů. Hlavním partnerem soutěže byla První novinová společnost. Vyhlášením provázel moderátor Libor Bouček. Doprovod tvořila skupina Toxique.

Vítězové soutěže Časopis roku 2011

Kategorie vítězný časopis vydavatelství
Časopisy s PN nad 100 000 ks TV Revue Bauer Media
Časopisy s PN od 50 000 do 100 000 ks Epocha RF Hobby
Časopisy s PN od 25 000 do 50 000 ks Respekt Respekt Publishing
Časopisy s PN od 15 000 do 25 000 ks Marianne Bydlení Burda Media 2000
Časopisy s PN pod 15 000 ks Burda Burda Praha
Hvězda roku 2011 TV Revue Bauer Media
Launch nebo relaunch roku Euro Euronews
B2B časopis Architekt Julius Macháček – Kabinet
Digitální počin roku 2011 Respekt pro iPad a Kindle Respekt Publishing
Obálka roku 2011 Respekt Respekt Publishing

Vítězná obálka – Respekt 29/2011

Porota

Mediální agentury:
Tomáš Renč – GroupM
Pavlína Vodičková – Aegis Media Group
Petr Majerik – AT Media
Pavel Krejčík – Omnicom Media Group – MDS
Zadavatelé inzerce:
Jana Mašková – Sdružení PROKOS
Michael Sidó – T-Mobile
Ondřej Typolt – Olympus
Regina Sehnalová – ČSOB
Výzkum trhu:
Ondřej Novák – Universal McCann
Magida Sukkari – Median
Radek Šafránek – Medea Research
Grafici:
Tereza Talichová – ADC ČR, Euro RSCG
Zuzana Behová – COCOON Group
Digitální projekty:
Petr Kolář – Sabre
Patricia Neupauerová – Google
Nezávislý odborník z mediální oblasti:
Martina Vojtěchovská – PHD, Mediaguru
Akademická obec:
Denisa Kasl Kollmannová – FSV UK
Tomáš Trampota – FSV UK
Zástupci partnerů:
Zuzana Hladíková – PNS
Petr Kolář – Sabre
Ředitel soutěže: Zbyněk Gabriel

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE