Admosphere vytlačuje Kantar z mediálního monitoringu

úterý, 17. dubna 2012, 11:17 Výzkum MediaGuru

Situace na trhu monitoringu mediálních investic se v průběhu dvou let citelně mění – většina trhu přešla ke společnosti Admosphere.

Společnost Admosphere, která s monitoringem mediálních investic začala v ostrém provozu teprve před dvěma lety, se stále jednoznačněji stává jedničkou na trhu mediálního monitoringu. Data od Admosphere už odebírají všechny mediální agentury, včetně komunikační skupiny WPP, která je majetkově spojena s konkurenční Kantar Media (dříve TNS Media Intelligence).

K Admosphere se nakonec rozhodlo přejít i profesní sdružení pro vydavatele tisku – Unie vydavatelů, které dlouhodobě spolupracovalo s Kantar Media a které odebírá data pro své členy. Právě v tomto týdnu mají být vydavatelům nainstalovány softwary od společnosti Admosphere. Smlouvu s Kantar Media vydavatelé prostřednictvím unie vypověděli.

Data od Kantar Media už neodebírá ani mediazastupitelství Media Master, potvrdil MediaGuru.cz generální manažer společnosti Ivan Hyžák.

Za pouhé dva roky se tak situace na trhu mediálního monitoringu zásadně změnila. Zatímco ještě v roce 2010 měla na něm dominantní postavení právě Kantar Media (resp. TNS Media Intelligence), v prvním čtvrtletí roku 2012 trh ovládá společnost Admosphere.

Společnost Kantar Media zajišťovala od začátku letošního roku monitoring z Bratislavy, když předtím uzavřela své středisko v Jindřichově Hradci. Právě tato skutečnost vedla ke zpoždění v dodávce a kvalitě dat pro Unii vydavatelů a měla vliv na zmiňovaném ukončení spolupráce.  

Jakou strategii teď Kantar Media zvolí, není zatím jasné. „Data zatím produkujeme nezměněným způsobem, klientům je doručujeme také standardně. Zároveň řešíme budoucí tvar společnosti a produkty, které chceme na trh přinést,“ reagoval Ivan Šimek, managing director TNS Slovakia, který zodpovídá i za ČR.

Monitoring mediálních investic zajišťovaly v Česku do roku 2003 dvě společnosti – vedle TNS Media Intelligence ještě AC Nielsen. Ta se ale v roce 2003 z monitoringu mediálních investic stáhla s tím, že oblast nepovažuje za ekonomicky perspektivní. Od té doby působila na trhu pouze společnost TNS Media Intellignece. Až v roce 2010 spustila společnost Admosphere v ostrém provozu monitoring reklamních výdajů a vstoupila na trh.

Admosphere je stoprocentně vlastněna společností Mediaresearch. Původně se na projektu majetkově podílela i společnost Newton, která ale v roce 2009 svůj podíl prodala.

-mav-