Světové ceny za nejlepší PR rozdány

sobota, 21. dubna 2012, 10:09 PR, Reklama MediaGuru

Světově nejvýznamnější ceny v oblasti public relations SABRE vyhlásily své vítěze. Na shortlistu se umístil i Vodafone se svým „Velikonočním vejcem na metronomu“.

Silver SABRE Awards jsou udělovány každý rok těm nejlepším pracím vytvářející kreativní obsah. Letos se vybíralo z 1 800 prací.

V kategorii guerillového marketingu zvítězila kampaň Defy the Darkness pro Sony Ericsson. Společnost Jung Relations využila při launchovací kampani pro nový smartphone Xperia Ray období, kdy ve Švédsku vládne tma. Během 4 dnů bylo možné posílat vzkazy a přání svým blízkým na obrovskou LED obrazovku umístěné na strategickém místě v centru Stockholmu.

Vítězem kategorie Publicity Stunt se stala kampaň Velké ruce pro fotoaparát Nikon 1 od agentury Brands2Life. V osmi evropských městech byly na 4 dny vztyčeny záhadné obří ruce, které u sebe neměly nic jiného než odkaz na stránky: www.thebighands.com. Do kampaně bylo zapojeno i 10 vlivných bloggerů z jednotlivých zemí, kteří nabádali své čtenáře ke zjišťování, kdo za těma rukama je. Launchovací kampaň vytvořila buzz a povedlo se jí dostat se do hlavních médií.

V obou dvou uvedených kategoriích se na shortlist dostala i česká kampaň Velikonočního vejce na metronomu mobilního operátoru Vodafone. Obří velikonoční vejce bylo umístěno na pražskou Letnou loni v listopadu za účelem upozornit Pražany na vánoční „velikonočně laděnou“ kampaň. K autorství stuntu se společnost přiznala až po několika dnech na tiskové konferenci.

Kategorii Special Event ovládly společnost Starburet a agentura Trigger Oslo se svou akcí The Soup Nazi, ve které navázala na stejnojmennou 116. epizodu amerického sitcomu Seinfeld. V upoutávce zval na akci, při které se podávala polévka v kopii seriálového interiéru, herec Larry Thomas.

Cenu za nejlepší tištěnou výroční zprávu si odnesla společnost Danish Crown za svou knihu It’s all About Food. Za digitální výroční zprávu byla oceněna společnost GlaxoSmithKline.

Za nejlepší práci v kategorii External Publication byla zvolena kampaň Metropolitan Mindset od deníku Metro International, která byla připravenaagenturou United Minds.

Nejlepší propojení identity značky s  obsahem předvedla za uplynulý rok společnost Pernod Absinth ve spolupráci s agenturou Unity. V souladu se svou image, která inspiruje již 200 let ke kreativitě a tvorbě, vytvořila společnost internetový server Think-Work-Play, přinášející novinky o zajímavých kreativních projektech.

Nejlepší virálním videem byl zvolený virál společnosti Playstation, vytvořen agenturou John Doe Communications.

Další výsledky

kategorie kampaň agentura klient
Sponsorship The Climate Challenge Trigger Oslo IKEA
Trade Show Energy Future Program Edelman Shell
Research for Publicity Becoming the Boss - CA Technologies
Media Placement - Broadcast FedEx Deliver Panda-monium Across the Globe

Ketchum Pleon

FedEx
Media Placement - Digital Markets Pass the Test Weber Shandwick Colt
Media Placement - Print Invest in Morocco: Sharing Success Moroccan I. D. Agency Marco de Comunicación
Blog A Self-Managed Blog by Employees FNAC Portugal Inforpress Group
Internal Publication GE Employee Magazine: Imagine APCO Worldwide GE
Social Media Hub Better Living With Cork Hering Schuppener Portuguese Cork Association
Advertising Better Living With Cork Hering Schuppener Portuguese Cork Association
Product Placement Democratization of Business… L'Usine a Design Balou PR
Game Wonderland Cake Carphone Warehouse
Infographic Severe Weather Warning Man Bites Dog Hay Group
Press Kit Comeback of the Year: Ken F&H Porter Novelli Mattel
Website NordStream.com Hill+KnowltonStrategies NordStream
Poster/Calendar/Photography BDR's Voice is Calling for Value BDR Associates -
Widget/Mobile Applicaion Putting Mail Online into the Hands of the Masses Edelman The Mail Online
Podcast/Webcast Rizlab: Experiments in Music - Rizla
Employee Programme A Fresh Breed of PR Consultancy - Cirkle
PR Agency Citizenship The New Austrians The Skills Group -
PR Agency Marketing PR Agency Marketing Edelman -
PR Product of the Year DNA Digital News Agency -
PR Service of the Year Road to Social Business Excellence Inforpress Group -
Thought Leadership In PR The Language of Leaders The Bell Pottinger Group

-kch-