Události vidělo přes milion diváků, konkurenci neohrozily

pondělí, 02. dubna 2012, 09:14 TV MediaGuru

Na kanálech ČT1 a ČT24 sledovalo premiérové vysílání inovované zpravodajské relace Události 1,056 milionu diváků.

Více než jeden milion diváků starších 15 let sledovalo v neděli 1. dubna upravenou relaci Události. Na kanále ČT1 dosáhla sledovanost pořadu 902 tis. diváků starších 15 let (share 23,85 %), na kanále ČT24 se souběžně dívalo 154 tis. diváků (podíl 4,08 %). Oproti neděli z předešlého týdne (28. března) to znamenalo zvýšení sledovanosti o necelých 200 tisíc diváků – před týdnem Události vidělo 864 tis. lidí.

Konkurenční zpravodajské relace ale novými Událostmi příliš ohroženy nebyly. Zprávy FTV Prima, které startují před 19:00, sledovalo 913 tis. diváků (share 25,7 %). Televizní noviny na TV Nova přesáhly v neděli dvoumilionovou hranici – sledovalo je 2,007 mil. diváků starších 15 let při podílu 49,39 %. Také oběma zpravodajským relacím komerčních televizí se sledovanost oproti minulé neděli zvýšila - v případě Zpráv FTV Prima to představovalo mírné zvýšení 24 tis. diváků, u Televizních novin dokonce o více jak 200 tisíc diváků.

Sledovanost zpravodajských relací, neděle 1.4. 2012, D15+

TV relace TV projekce v tis. share v %
Televizní noviny Nova 2007 49,39
Zprávy FTV Prima Prima family 913 25,7
Události ČT1 902 23,85
Události ČT24 154 4,08

Zdroj: ATO-Mediaresearch

ČT představila v neděli 1. dubna inovovanou podobu své hlavní zpravodajské relace Události. Potvrdilo se, že v novém pojetí se ukazuje jako velmi důležitá role moderátora, který na sebe strhává více pozornosti než v předcházející podobě. Leží ale na něm také úkol udržet divákovu pozornost po celou zpravodajskou hodinu. Ukázalo se rovněž, že ČT prodloužila stopáž jednotlivých příspěvků a že hlavnímu tématu věnuje v úvodu pořadu hned několik minut. Právě délka vysílání relace klade ale velké nároky i na zvolená témata a pro ČT bude klíčové naplnit takto dlouhý vysílací čas relevantním obsahem.

-mav-