Euro 2012 očima světové reklamy

úterý, 15. května 2012, 07:31 Reklama MediaGuru

Mistrovství Evropy ve fotbale se blíží každým dnem, což je vidět i na reklamních kampaních jeho oficiálních partnerů.

Euro 2012 začíná již za necelý měsíc. Konkrétně toto fotbalové šílenství vypukne 8. června a bude trvat až do 1. července, na což se těší nejen fotbaloví fanoušci, ale i jednotliví oficiální partneři. Nadchází totiž čas fotbalu, který je více než příznivý pro televizní reklamu.

Již nyní můžeme pozorovat kampaně, které s tematikou fotbalového mistrovství pracují. Například v současné chvíli běží na televizních kanálech reklama společnosti Coca Cola s písní Let’s Get Crazy od gypsy punkové skupiny Gogol Bordello. Globální spot je pro každou zemi připraven v jejích národních barvách a trochu jinak sestříhán. Liší se také v míře adaptace: zatímco v německé verzi fanoušci sledují fotbalové utkání ve svém rodném jazyce, Češi se na něj dívají trochu nepochopitelně v angličtině.

Pro srovnání příklad z Německa:

Píseň Let’s Get Crazy však figuruje v reklamní komunikaci Coca Coly už delší dobu. Funguje jako hymna, která propojuje jednotlivé reklamy propagující letošní fotbalové klání. Objevila se již o Vánocích v  animovaném spotu „Spirit of the Euro“, kde se stejně jako v hraném spotu proměňují postavičky pod náporem fotbalového šílenství v nadšené fanoušky.

Stejně tak byla použita v  letním poloanimovaném spotu, který lákal na Euro 2012 s ročním předstihem.

Dalším oficiálním partnerem fotbalového mistrovství je pivovar Carlsberg, který už loni spustil integrovanou kampaň s názvem Carslberg Fan Challenge. Nejdříve kampaň probíhala pouze na Facebooku, letos v dubnu pak byla doplněna o televizní spot, outdoor, obalovou reklamu a reklamu v místě prodeje.

Na svém FB profilu pivovar již přes rok zásobí své fanoušky různými výzvami. Fanoušek, který danou výzvu splní, například si obarví svou profilovou fotografii národními barvami, získá trofej.

Vítěz s největším počtem trofejí pak získá vstupenky na finálové utkání fotbalového mistrovství.

V dubnu pak byla internetová kampaň doplněna o další média, především o globální televizní spot s názvem Wearing Your Passion z dílny kreativní agentury 180 Amsterdam. Stejně jako Coca Coly i Carlsberg dopředu počítá s lokálními adaptacemi.

Společnost Adidas, další z oficiálních sponzorů, zase pro mistrovství připravila oficiální fotbalový míč Tango 12, jehož nová podoba si vyžádala dva roky příprav a prošla mnohými kvalitativními i kvantitativními testy. Design reprezentuje jak dvě hostitelské země, tak odkazuje ke klíčovým charakteristikám fotbalu – jednotě, soupeření a hráčské vášni.

Spolu s tím společnost Adidas spustila kampaň Road to the Final – virtuální road show po jednotlivých zemích na cestě do Polska a na Ukrajinu. Na každé zastávce známý sportovec „postne“ svou fotografii s míčem Tango 12 na oficiální FB stránku a „tweetne“ o tom i na Twitteru. Každý, kdo fotografii dá svůj „like“ nebo o ní „tweetne“, bude tak automaticky zařazen do slosování o ceny Euro 2012. Každý, kdo získá cenu, zároveň obdrží i fotbalový míč Tango 12 s tím, aby se s ním vyfotil a informoval o tom na svém FB profilu.

McDonald’s si zase vzal za své dopravit na mistrovství děti, které budou doprovázet fotbalisty na trávník. Obrandovaným letadlem přiletí na místo utkání 682 dětí z 34 zemí, z čehož z České republiky jich pojede celkem 11. Ti šťastní budou vybráni 19. května na základě utkání ve fotbalových dovednostech v Generali Areně AC Sparty Praha Letné. Patronem českého projektu je hráč české fotbalové reprezentace Petr Čech.

Další z oficiálních partnerů Euro 2012, automobilka Hyundai, zvolila pro svou propagaci cestu brand ambasadorů. Vybrala si pět nejlepších evropských fotbalistů, kteří se budou podílet na nadcházejících marketingových aktivitách společnosti spojených s fotbalovým mistrovstvím. Team Hyundai tvoří Daniel Sturridge z Velké Británie, Karim Benzema z Francie, Giuseppe Rossi z Itálie, Iker Casillas ze Španělska a Lukas Podolski z Německa.

Spolu s tím automobilka spouští i charitativní akci, jejímž záměrem je podpořit fotbalové ambice mladých hráčů. Po připojení k aplikaci na FB profilu Hyundai, mohou fanoušci dát „like“ svému oblíbenci z Teamu Hyundai, přičemž za každý „like“ automobilka věnuje na zmíněný charitativní projekt 1 americký dolar.

Spolu s tím nabízí automobilka stejně jako mnozí jiní partneři i možnost vyhrát vstupenky na fotbalová utkání, v České republice se člověk dostane do slosování za sjednání testovací jízdy.

Obdobnou soutěž o vstupenky připravila i společnost Canon. V tomto případě může hrát o vstupenky každý, kdo si v období od 1. března do 18. června zakoupil některý z produktů Canon.

Nicméně každý ze zmiňovaných partnerů připravuje další fáze svých kampaní na dobu samotného utkání.

-kch-