Menší televize letos dál rostou

úterý, 22. května 2012, 16:09 TV MediaGuru

Posilování podílu menších TV stanic na televizním trhu pokračuje i v letošním roce. Oproti loňsku si v souhrnu polepšily o 5 procentních bodů.

Menší televizní stanice, které na trh vstoupily v době nastupující digitalizace televizního vysílání, zvyšují i v letošním roce svůj podíl na trhu. Pokud vezmeme v úvahu mladé kanály České televize (zpravodajská ČT24, sportovní ČT4), tematické stanice ze skupiny Prima (Prima Cool, Prima love), filmový kanál Nova Cinema a TV Barrandov, zjistíme, že v letošním roce dohromady svůj podíl na trhu posílily přibližně o 5 procentních bodů.

Zatímco za období 1.1.-21.5. 2011 jejich souhrnný podíl na televizním publiku představoval 21,65 %, letos je to už 25,06 %. Ještě výraznější je přitom zvýšení podílu u mladších diváků (15-54 let), kde se jejich souhrnný podíl zvýšil z loňských 23 % na 28,59 %.

Všechny zmíněné stanice přitom oproti loňsku svůj podíl v letošním roce dále navýšily. Nejrychleji roste ženský kanál Prima love, což je ale dáno tím, že na trh vstoupil v loňském březnu. Jeho průměrný podíl za sledované období do letošního května překročil 2 % (2,13 %) a v mladší skupině se přiblížil k 3% hranici (2,75 %). Prima love letos u diváků boduje zejména pořady Báječné recepty, Chůva k pohledání a svůj podíl navyšuje i díky reality show Hotel paradise.

Nejvyšší podíl na trhu dosahuje z uvedených stanic TV  Barrandov, která z loňských průměrných 4,93 % zvýšila podíl na 5,42 % (D15+). Stanice letos získává přízeň zejména s formátem pořadu věnovaného hudebním legendám (Karel Svobodova, Iveta Bartošová), pořady Vtip za stovku a Barrandovský Videostop.

TV Barrandov má stále vyšší podíl než Nova Cinema, která ale barrandovskou stanici předhání v mladší skupině 15-54, kde má nejvyšší podíl ze sledovaných stanic. Mezi nejúspěšnější filmové snímky, které Nova Cinema letos nabídla, se zařadily filmy Marečku, podejte mi pero, Marie Antoinetta a Hříšný tanec.

Na Novu Cinemu se letos, zejména ve skupině mladších diváků 15-54, dotahuje Prima Cool, která zde ve sledovaném období překonala hranici 6 %. K nejúspěšnějším pořadům stanice zatím letos patřily filmy Kurýr 2, Bastardi 2 a cyklus Terra Nova.  

Sportovní ČT4 dokazuje, že v době mimořádných sportovních událostí na sebe dokáže strhnout pozornost diváků. Dokladem jsou průměrné květnové podíly, které se díky hokejovému mistrovství šplhají do nadprůměrných hodnot.

Zpravodajský ČT24 zase dokáže získat publikum v případech exponovaných politických událostí. Jeho divácky nejúspěšnějším pořadem je diskusní pořad Otázky Václava Moravce.

Podíl TV stanic v %. 1.1.-21.5. 2012 / 1.1.-21.5. 2011, celý den, D15+

Podíl TV stanic v %. 1.1.-21.5. 2012 / 1.1.-21.5. 2011, celý den, D15-54

Vývoj podílu TV stanic v %, 2011-2012, celý den, D15+

Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch

-mav-