Sedm nejzajímavějších facebookových aplikací

úterý, 01. května 2012, 08:00 Internet & Mobil MediaGuru

Přinášíme přehled značek, které si pomocí jednoduchých aplikací podmanily publikum největší světové sociální sítě.

Aplikace jednotlivých brandů nejsou na Facebooku ani zdaleka tak populární jako například hry, ale i tak dokážou oslovit početné publikum.

Následující sedmero aplikací se může pochlubit nejen velkou fanouškovskou základnou, ale především originálním způsobem, jakým se těmto firmám podařilo uživatele zapojit do aktivit značky.

Museum of me
Intel

Virtuální muzeum založené na obsahu vašeho facebookového profilu již vyzkoušelo na 900 tisíc uživatelů. Pro Intel je „Museum of Me“ odklonem od letité technologicky laděné komunikace, v níž se propaguje jako zdroj výkonu osobních počítačů. Na konci poměrně emotivně laděné muzejní prohlídky, která je pro každého uživatele rozdílná, se firma propaguje obdobně. Tentokrát ale pohání přístroje vašich přátel.

Link, like, love
American Express

Stisknutí tlačítka „To se mi líbí“ pro uživatele obvykle neznamená víc než vyjádření vlastního pocitu či názoru. American Express na základě této základní funkcionality Facebooku vytvořil aplikaci, jež po propojení osobního účtu s platební kartou nabízí slevy a jiné obchodní nabídky dle zájmů každého uživatele. Do programu speciálních nabídek se zapojily firmy jako H&M, Lenovo či 20th Century Fox.

100 cars for good
Toyota

Japonská automobilka zaznamenala úspěch se svou filantropickou kampaní, v rámci které rozdá neziskovým organizacím v USA během sto dnů stejný počet automobilů. O tom, kdo vůz získá, rozhodují uživatelé Facebooku. Každý den soutěží pět z 500 předvybraných neziskových firem.

Mon monogram
Louis Vuitton

Francouzská módní značka nabízí facebookovou aplikaci, pomocí níž je možné navrhnout design vlastních kabelek. Do internetového prostředí tak převedla svou dlouhodobou obchodní strategii, neboť na personalizaci svých luxusních výrobků si firma zakládá. Kromě zajímavého prodejního kanálu však Facebook využívá i k propagaci značky a brand buildingu. Individuálně designované kabelky umožňuje uživatelům rozesílat přátelům.

Immortalize yourself
HBO

Až děsivě působí trailer na televizní seriál o upírech True Blood z produkce HBO. Jména obětí či fotografie, které se v ukázce objeví, patří totiž přátelům konkrétního uživatele, který se rozhodl vyzkoušet facebookovou aplikaci „Immortalize yourself“.

Bacardi Together
Bacardi

Značka karibského rumu představila aplikaci, která na základě statusů přátel, umělců a míst, které uživatel označil tlačítkem „To se mi líbí“ a místa pobytu sestaví plán nejrůznějších příležitostí pro uspořádání letních večírků.

Man Grants
Dockers

Americký výrobce oděvů Dockers se specializuje na kalhoty pro muže. Aby si cílovou skupinu více připoutal, vyhlásil grantovou soutěž o nejlepší nápad, který by právě mužům pomohl zrealizovat. Přihlášky bylo možné zasílat skrze aplikaci na Facebooku. A nápady přicházely různorodé, od plánů rozjet vlastní časopis až po otevření pivovaru.

-ptv-