ADC Europe Awards: zlato pro pražské Young&Rubicam

středa, 13. června 2012, 17:21 Reklama MediaGuru

Ocenění v evropské soutěži za nejlepší reklamní kreativitu byla rozdána. České agentury letos získaly jedno zlato a osm nominací.

V soutěži ADC*E Awards, ve které se uděluje v každé kategorii pouze zlato a nominace, se hodnotí vždy nejlepší práce oceněné již v národních soutěžích. Letošního ročníku se účastnily práce z 23 evropských zemí, celkový počet přihlášených prací byl 971. V porotě zasedalo celkem 56 porotců ze 17 zemí. Z českých agentur byla nejúspěšnější pražská Young&Rubicam, která si odnesla zlato v kategorii printové novinové reklamy za svou kampaň pro Muzeum komunismu.

Dále agentura Y&R získala nominaci  v kategorii Outdoor za svou kampaň pro Bel/Gervais „Nekonečná jemnost“.

Tři finálové nominace pak byly uděleny agentuře Ogilvy: dvě za kampaň „StalinClaus“, která byla vytvořena společně s Ogilvy Kiev pro Stock Plzeň v kategoriích Print a Outdoor, třetí nominaci přinesla kampaň „Zlatý ručičky“ pro Ford of Europe, na níž se podílel Blue team (Ogilvy&Mather, Wunderman a Mindshare).

Další tři nominace získala agentura Leagas Delaney, a to v kategorii Radio a Design za svou kampaň „Kam až vás může životopis zavést“ pro Škoda Auto a v kategorii Outdoor za kampaň „Touch It“ pro specializované pracoviště pro diagnostiku a léčbu zhoubných i nezhoubných nemocí prsu Brest Unit Prague. Agentura Euro RSCG byla nominována za svůj spot „Movie Rickshaw“ pro Prague Indian Festival.

Grand Prix za nejlepší kampaň byla udělena cenami ověnčené reklamě „Medvěd“ (The Bear) od agentury BETC pro francouzský televizní kanál Canal+.

 

Zlaté ocenění za nejlepší rádiovou reklamu putovalo do německé agentury Ogilvy za její kampaň „Absolutní sluch“ (The Absolute Pitch), vytvořenou pro Vysokou školu hudby, divadla a médií v Hannoveru (HMTM).

 

V kategorii Nejlepší plakát a Nejlepší reklama v časopise byla oceněna kampaň „Podívej se dvakrát“ (Look Twice) pro Mercedes Benz od německé agentury Jung von Matt AG.

V digitální komunikaci bodovala francouzská agentura DDB Paris. Získala zlaté ocenění za nejlepší webovou stránku, kterou připravila pro neziskovou organizaci Greenpeace v rámci mezinárodní kampaně „Rainbow Warrior III“. Na stránce mohli návštěvníci sledovat postupnou konstrukci nové lodě Rainbow Warrior v 3D rozměru a sponzorovat některý ze 400 000 elementů nezbytných ke stavbě.

O zlaté ocenění v kategorii Online reklama se podělily dvě agentury: za svou kampaň „Tváře maratónu“ (The Face of the Marathon) pro Adidas byla oceněna agentura Heimat Berlín.

 

Druhé zlato si odnesla německá agentura serviceplan za svůj nikdy nekončící banner, jenž vytvořila v rámci kampaně „Lego – Stavitelé nekonečna“ (Lego Builders of Infinity).

V kategorii Mobilní aplikace si zlato vysloužila švédská agentura Västtrafik, která připravila zajímavou aplikaci pro návštěvníky města Göteborg.

V rámci designových ocenění v kategorii Firemní styl (Corporate Brand Identity) si  zlato odnesla ruská agentura Tomatdesign za svou práci pro Mezinárodní centrum pro tomografický výzkum (ICTR).

Druhé zlato v té samé kategorii bylo uděleno portugalské agentuře This is Pacifica, jež vytvořila jednotný styl pro restauraci La Bohème.

V kategorii Ilustrace a fotografie byla zlatem oceněna islandská agentura Jónsson & Le’macks za ilustrace pro privátní banku Landsbanki.

Zlato za nejlepší obal si vysloužila německá agentura Scholz & Friends za obaly Happy nature lamp pro Panasonic.

V kategorii Nové použití médií byla zlatem oceněna kampaň německé agentury Jung von Matt pro berlínské divadlo Maxima Gorkého. S cílem zvýšit prodej lístků na divadelní představení se divadlo odhodlalo k netradičnímu experimentu – zahrát si první divadelní hru v reálném čase na Facebooku.

Další zlato ve stejné kategorii si odnesla německá agentura serviceplan za ročenku fungující na solárním principu, kterou připravila pro rakouskou společnost Austria Solar.

Přehled všech ocenění a nominací naleznete zde.

-kch-