Jak využít Pinterest pro B2B komunikaci

středa, 27. června 2012, 08:36 Internet & Mobil MediaGuru

Pinterest patří mezi velmi mladé, a přitom nadějné sociální sítě. Přinášíme pár tipů, jak jej co nejlépe využít pro B2B komunikaci.

Pinterest na rozdíl od většiny sociálních sítí nesází na textové sdělení, ale maximalizuje možnosti vizuální prezentace. Jak co nejlépe využít Pinterest pro svou marketingovou komunikaci, ukazují následující tipy pocházející od Mitta Raye, odborníka na sociální média.

1| Používejte infografiky

Použitím infografiky nikdy nic nezkazíte. Pěknou a tematicky relevantní infografikou můžete své zákazníky nalákat na přidanou hodnotu v podobě přehledných informací.

Jak ukazuje studie Dana Zarrely, dlouhé a vertikálně orientované obrázky, jako jsou infografiky, se řadí na Pinterestu mezi ty nejsdílenější. Jednou ze společností, které infografiky úspěšně využívají, je KISSmetrics, která vytváří infografiky s informacemi užitečnými pro své klienty.

2| Nabízejte e-knihy, průvodce a články

Další způsob propagace představuje nabídka e-knih, studií či jiných užitečných dokumentů. Mnoho lidí si chce totiž dokumenty nalezenéna internetu stahovat k sobě na počítač pro případ pozdější potřeby. Stahování dokumentů je možné podmínit jednoduchou registrací, která pomůžesebrat potřebné e-maily potenciálních zákazníků. Sdílení dokumentů podpoří pěkný design titulní stránky.

Například společnost HubSpot vydává dokumenty edukačního charakteru, jež se tematicky týkají internetového prostředí. Její dokumenty je možné z webových stránek sdílet rovnou na sociální média, a tím zadarmo šířit reklamu.

3| Zapojte své fanoušky

Zapojit fanoušky na Pinterestu je stejně jednoduché jako na jiných sociálních sítích. Stačí je jen vyzvat ke komentování přidaného obrázku, videu či k diskusi.

Například společnost ConstantContact si vytvořila nástěnku Fanbruary, kam stávající zákazníci a fanoušci píší o svých zkušenostech s nabízenými službami, vesměs jen pozitivně.

Kromě toho si společnost ConstantContact zřídila další nástěnku s názvem Ask an Expert, která slouží jako videoporadna.

4| Vystavte své výrobky

Pinterest představuje ideální místo pro vystavení vašich produktů, kde si je potenciální zákazníci mohou v klidu prohlídnout. Lze je vystavit s prolinkem na vaše webové stránky nebo je jen ukázat za účelem zvýšení zapojení fanoušků.

Například společnost General Electric na svou nástěnku Badass Machines dává ty největší a nejúžasnější ze svých technologických počinů.

Společnost HubSpot zase na nástěnce Peek at HubSpot Software ukazuje screenshoty všeho, co její software dokáže. Každý příspěvek je prolinkován na demo stránku, kde se mohou internetoví uživatelé zaregistrovat a vyzkoušet si demo verzi softwaru.

5| Dejte vědět, jak se u vás pracuje

Dalším způsobem, jak přilákat fanoušky, potažmo zákazníky, je jim ukázat lidi, kteří se ukrývají za zdmi společnosti. Zaměstnanci se mohou sami komunikace zúčastnit, připínat na nástěnky obrázky z firemního prostředí či komunikovat s fanoušky. Touto cestou se například vydala společnost Marketo, na jejíž nástěnku Office Fun přidávají zaměstnanci fotografie z různých firemních akcí a soutěží.

6| Přidávejte na nástěnku obrázky, které jsou spojeny se značkou

Jeden z nejlepších způsobů propagace značky je používání tematicky relevantních obrázků. Pokud se vaše firma zabývá prodejem kancelářských potřeb, všechny vizuální podněty na Pinterestu by měly být s touto oblastí prodeje provázány.

Společnost Intel na své nástěnce Geek Chic připíná pouze obrázky s tematikou technologie.

7| Ukažte, jak jste prospěšní

Lidé obecně mají rádi, když jim firma ukáže, jak jí na nich záleží, a může to být například i tím, že se snaží o nějakou veřejně prospěšnou činnost a dá o tom vědět.

Přepravní společnost FedEx si na Pinterestu zřídila speciální nástěnku FedEx Community Involvement, na které jsou fotografie zaměstnanců společnosti věnující se nějaké prospěšné činnosti: ať už se jedná o čištění životního prostředí, záchranu zvířat, nebo sponzorské dary.

Další nástěnka FedEx Earth Smart zase ukazuje jednotlivé kroky k minimalizaci ekologické stopy společnosti.

Jak je vidět, Pinterest má stejně jako jiná sociální média B2B komunikaci co nabídnout.

Zdroj: Social Media Examiner

-kch-