Nová cílová skupina pro banky: ženy

Život nápadům
Cílová skupina žen je stále častější i v oblastech, kde to doposud nebylo tak obvyklé. Na ženy se již nezaměřuje jen kosmetický a módní průmysl, ale více si jich začaly všímat i banky či pojišťovny.

To, že na ženy cílí kosmetické značky, nikoho pravděpodobně nepřekvapí. Kosmetika, móda, prací prostředky a jiné drogistické zboží byly a jsou doménou spíše ženského rázu. Nicméně v poslední době se na ženy cílí i tam, kde to doposud nebylo obvyklé.

Jedním ze segmentů, který se pustil na ryze ženské teritorium, je i finančnictví.

Například na sklonku loňského roku přišla společnost MasterCard ve spolupráci s J&T Bankou se speciální platební kartou pro ženy s názvem Reservé aux femmes, která svým nositelkám přináší mnoho výhod: například cestovní a úrazové pojištění či členství v programu International Airline Passengers Association (IAPA), které nabízí hotelové slevy, slevy v autopůjčovnách, cestovní služby, bezplatné rezervace, zabezpečení zavazadel a klíčů apod.

S podobnou službou ušitou na míru pro ženy přišla letos v dubnu i Komerční banka, která představila svou kreditní kartu Lady karta. Ta kromě stylových slev při nakupování v široké síti partnerských obchodů nabízí i chytré spoření na penzi v Penzijním fondu KB. Vedle toho je však díky ní možné si pojistit mimo jiné i obsah kabelky.

Mezi další banky, cílící specificky na ženy, se řadí GE Money Bank, která v předloňském roce spustila portál Život nápadům, určený pro ženy podnikatelky. Portál funguje jako místo, kde si ženy s podobnou kariérou mohou setkávat, aktivně diskutovat a sdílet své zkušenosti.

Vedle inspirativních příběhů úspěšných žen portál nabízí interaktivní setkání v podobě webinářů či e-learningových programů. V offline režimu byla dokonce zorganizována i dvoudenní Víkendová Akademie, které se zúčastnilo na 40 účastnic a z níž vzešlo 6 nových start-upů.

Projekt Život nápadům si získal 1 000 fanoušků na FB a doposud portál navštívilo více než 65 000 unikátních uživatelů.

Diskusní fórum pro ženy provozuje již několik let rovněž Česká spořitelna, jejíž Dámský investiční klub pravidelně organizuje setkávání zájemkyň o investování. Spolu s tím je již od roku 2008 vydáván časopis klubu s názvem Lady In.

Speciální webové stránky pro ženy spustila nedávno i pojišťovna Allianz. Na webu www.pojistkaprozeny.cz se na příkladu pěti modelových příběhů odehrávají různé životní situace, do kterých se ženy mohou dostat bez ohledu na to, kolik jim je právě let, jsou-li vdané, svobodné, rozvedené, nebo zda si právě budují pracovní kariéru či vychovávají děti.

Tímto portálem chce pojišťovna nejen lépe ženy oslovit, ale i připomenout možnost levnějšího životního pojištění do konce roku.


-kch-

Zařazeno v rubrice: Guru Lady, Reklama

DISKUSE