95 % značek v logu používá dvě barvy

pondělí, 09. července 2012, 07:00 Výzkum MediaGuru

Firmy mají v oblibě zejména odstíny modři. Popularita však závisí i na odvětví působnosti. Ukázal to výzkum log nejznámějších světových značek.

Pouze pět procent světových firem používá ve svém logu více než dvě barvy. Odhalila to studie dvou amerických agentur, Marketo a Column Five, které zkoumaly stovku grafických symbolů světových značek z různých odvětví. Nejoblíbenější barvou je modrá. Nad, v pořadí druhou, červenou a nejrůznějšími odstíny černé však nikterak nedominuje.

Zkoumání však prokázalo, že popularita barev je velmi závislá na typu odvětví, v rámci kterého konkrétní značka působí. Detaily, včetně významu jednotlivých barev, přibližuje následující přehled.

MODRÁ [důvěryhodnost, spolehlivost, bezpečnost, odpovědnost]
Oblíbená u firem z odvětví: technologie, doprava, finančnictví, zdravotnictví, energetika
Nepopulární v oborech: móda, auto-moto, horeca

ČERVENÁ [pozornost, energičnost, provokace, agresivita]
Oblíbená u firem z odvětví: horeca, technologie, automobil, zemědělství
Nepopulární v oborech: energetika, finančnictví, doprava, móda

ČERNÁ [prestiž, hodnota, nadčasovost, důmyslnost]
Oblíbená u firem z odvětví: móda, technologie, auto-moto
Nepopulární v oborech: energetika, finančnictví, doprava, horeca, zdravotnictví

ŽLUTÁ [pozitivita, světlost, vřelost, motivace, kreativita]
Oblíbená u firem z odvětví: energetika, horeca, domácnost
Nepopulární v oborech: finančnictví, doprava, móda, auto-moto, technologie

FIALOVÁ [důmyslnost, nostalgie, tajemnost, spiritualita]
Oblíbená u firem z odvětví: finančnictví, technologie, lékařská péče
Nepopulární v oborech: zemědělství, energetika

ZELENÁ [bohatství, zdraví, prestiž, klid]
Oblíbená u firem z odvětví: energetika, finančnictví, horeca, technologie, domácnost
Nepopulární v oborech: doprava, auto-moto, móda

ORANŽOVÁ [vitalita, zábava, hravost, nevázanost]
Oblíbená u firem z odvětví: zdravotnictví, technologie
Nepopulární v oborech: finančnictví, energetika, doprava, auto-moto, móda

HNĚDÁ [symbolizující zemi, příroda, jednoduchost, trvanlivost]
Oblíbená u firem z odvětví: móda, auto-moto, zemědělství
Nepopulární v oborech: finančnictví, doprava, technologie

BÍLÁ [ušlechtilost, čistota, umírněnost]
Oblíbená u firem z odvětví: móda, zdravotnictví
Nepopulární v oborech: finančnictví, horeca

-ptv-