Babiš dokončil launch týdeníků 5+2, je jich milion

5_2 dny
Zatím největší letošní projekt v tištěných médiích je kompletní. Ve čtvrtek 26.7. vstupují týdeníky 5+2 dny do poslední části republiky, ve které nevycházejí.

Ve čtvrtek 26. července se uzavírá budování sítě regionálních týdeníků 5+2 dny společnosti AGF Media podnikatele Andreje Babiše. Poslední částí republiky, do které týdeníky vstupují, je Moravskoslezský kraj. Tím se celkový počet nabízených mutací týdeníků 5+2 dny dostane na výsledných 77 a celkový distribuovaný náklad na 1 milion kusů. To představuje 10 % obyvatel České republiky.

„Týdeníky pro Moravskoslezský kraj jsou už vytištěné a ve čtvrtek rozdáváme milion výtisků,“ potvrdil místopředseda představenstva AGF Media Vladimír Junger.

Týdeníkům 5+2 dny se podařilo republiku milionovým nákladem pokrýt během pěti měsíců – od března, kdy začaly vycházet v západních Čechách, postupně vstupovaly do jednotlivých částí republiky včetně hlavního města.

Největší část nákladu je distribuovaná do schránek obyvatel, další část nákladu je dostupná ve stojanech na veřejných místech a část rozdávají kameloti. Tituly jsou k dispozici zdarma, jejich zpoplatnění se ani do budoucna nechystá, řekl v nedávném rozhovoru pro MediaGuru.cz Vladimír Junger. Vydavatelství uvažuje pouze o platbě 7 Kč v případě, že čtenáři budou chtít dál dostávat titul přímo do schránky.   

Distribuovaným milionovým nákladem se tak projekt řadí mezi největší letošní projekty na tiskovém trhu v řádech stovek milionů Kč a zároveň se společnost AGF Media zařadí mezi největší tuzemské vydavatele z pohledu tištěných nákladů titulu. Týdeníky 5+2 dny jsou koncipovány jako regionální tituly s akcentem na zpravodajství z příslušných okresů a krajů. Hlavním konkurentem týdeníků 5+2 dny jsou regionální deníky Deník vydavatelství Vltava-Labe-Press. Zdarma rozdávané týdeníky Sedmička se během letošního jara z regionů stáhly.

„Týdeníky 5+2 dny jsou komunikačním kanálem, není to plánované jako ztrátový podnik. Je to kanál, který má pomoci promo Agrofertu, což je firma s konsolidovaným obratem asi 120 mld. Kč. Skupina Agrofert doteď neměla žádné PR, přitom je to 200 firem, které zaměstnávají 28 tisíc lidí. Když si srovnáte firmy stejné velikosti s tím, kolik vynakládají na marketing, a kolik Agrofert, tak je to naprosto nesrovnatelné. Publikujeme věci, které se běžně u nás nepublikují. Zemědělství a potravinám věnujeme větší prostor, než je obvyklé,“ uvedl k motivu vzniku projektu ve zmíněném rozhovoru Junger.

AGF Media teď začne pracovat na online vydáních jednotlivých mutací. Je také možné, že firma bude usilovat o vstup na televizní trh. Tento záměr sice zatím oficiálně nepotvrdila, ale ani jej nevyloučila.

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE