TV Barrandov chce další kapitál, upisuje akcie

čtvrtek, 05. července 2012, 08:11 TV MediaGuru

Provozovatel TV Barrandov chce navýšit své základní jmění o 200 mil. Kč na více než 1 miliardu, zahájil proto úpis akcií.

Společnost Barrandov Televizní Studio, která drží vysílací licenci pro TV Barrandov, čtvrtou nejsledovanější tuzemskou televizní stanici, bude opět navyšovat základní kapitál. Valná hromada společnosti na konci letošního června schválila navýšení o 200 mil. Kč, a to ze současných 897,4 mil. Kč. Přednostní práva k úpisu dostanou stávající akcionáři. Základní jmění se bude zvyšovat výhradně o nové akcie a navýšené jmění tak překročí 1 mld. Kč (1,097 mld. Kč), zjistil MediaGuru.cz z informací v obchodním věstníku.

TV Barrandov navyšuje svůj kapitál každoročně. V souvislosti s investicemi do příprav a rozvoje digitálního vysílání jej zvyšuje od roku 2007 – tehdy  představoval základní kapitál 197,4 mil. Kč a od té doby se zvýšil na stávajících 897,4 mil. Kč.

Nový úpis akcií může souviset s potřebami dalších investic do projektu digitální televize. Nelze ale ani vyloučit, že by úpis mohl přinést změnu v majetkové struktuře televize, o které se na mediálním trhu dlouhodobě spekuluje.

TV Barrandov vlastní skupina akcionářů, z níž největší podíl má společnost Moravia Steel v čele s podnikatelem Tomášem Chrenkem. Ten na konci letošního května v reakci pro deník MF Dnes vstup strategického partnera nevyloučil. „V žádném případě nehodláme televizi prodat, nemohu ale vyloučit, že jednáme o případném vstupu strategického partnera,“ uvedl s tím, že jednání probíhají se čtyřmi zájemci.

Management TV Barrandov doznal na začátku června změn, když do pozice generální ředitelky televize byla jmenována Martina Lišková, dřívější programová ředitelka slovenské TV Markíza. Vystřídala tak Janku Vozárovou, která však nadále zůstává v pozici předsedkyně představenstva.

Podíl TV Barrandov na televizním trhu dosahuje v letošním roce v průměru  5,41 % (D15+, období 1.1.-1.6.2012). Je to sice o něco více než ve stejném období vloni (4,93 %), přesto ale růst není takový, jaký si stanice pro letošní rok předsevzala. Letos plánovala dosažení 7-8% podílu.

-mav-