(Ne)olympijské kruhy v komunikaci

středa, 08. srpna 2012, 14:16 Reklama MediaGuru

Olympijské kruhy jsou nedílnou součástí olympijských her. Proto je využívají i ti, kdo na ně letos „nemají nárok“.

Bez pěti navzájem propletených kruhů různých barev si olympiádu nikdo ani nedokáže představit. Proto se také dostaly do hledáčku značkové policie, která kontroluje v Londýně všechny značky, které nepatří mezi oficiální olympijské partnery. Pro ně jsou totiž letos olympijské kruhy spolu s dosti dlouhým seznamem slov tabu, jejichž omezení bylo přijato již v roce 2006 britským parlamentem.

Svou nezaměnitelnou podobou, snadnou rozeznatelností a výrazovou flexibilitou se však olympijské kruhy přímo nabízí k použití v reklamě, byť nepovolené.

Například londýnský obchod s pánským oblečením v Surbitonu si dal na místo olympijských kruhů do výlohy úhledné čtverce, které doplnil o nápis: „Lodnon 2102 Oimplycs“.

Podobně se k tomu postavil i obchod Guess v londýnské Regent Street, který olympijské kruhy změnil v trojúhelníky.

Řezník Dennis Spurr z městečka Weymouth si pro své řeznictví Fantastic Sausage Factory vytvořil olympijské kruhy ze špekáčků, což mu vzápětí bylo vzápětí zakázáno. Pro neuposlechnutí mu teď hrozí trestní stíhání.

Reklama umístěná na Swanston Street zase podporuje barevnými kondomy australské sportovce.

Podobný nápad paralely olympijských kruhů s kondomy využil i billboard Durexu se sloganem:  „Usain – ne každý muž chce být ten nejrychlejší na světě“. Jak však upozornil server AdWeek, jedná se o falešnou reklamu, která byla vytvořena za účelem soutěže Fauxlympics serveru The Drum, testující znalosti olympijských omezení.

Proti svazujícím pravidlům letošní olympiády vystupují po svém jak jednotlivé značky, tak street artoví umělci.

-kch-