Sledujeme proměnu TV Óčko: Jak vzniká nové logo?

úterý, 18. září 2012, 09:14 TV MediaGuru

Na podzim chce TV Óčko představit svůj nový grafický styl. Jak by mohl vypadat?

Nová grafika, včetně změny loga, je jednou z několika změn, které po svém nástupu do funkce generálního ředitele TV Óčko zahájil Štěpán Wolde. Televize má v plánu projít změnami vnitřní struktury, změnami programovými, dramaturgickými, ale i grafickými (více zde). MediaGuru.cz bude v jednotlivých krocích mapovat proměnu TV Óčko, a to ve zmiňovaných oblastech. Chceme tím ukázat, co všechno změna uvnitř televize obnáší.

Začneme přípravami na zavedení nové grafiky. Zcela nový grafický styl by měl být v souladu s ostatními změnami uvnitř televize a především s jejím celkovým konceptem.

Primárním důvodem pro změnu grafiky Óčka je přesvědčení, že její stávající podoba už není funkční. Zároveň se nové vedení televize domnívá, že současné grafické prvky Óčka neodkazují na sebe navzájem a nejsou jednotné. „Neříkám, že graficky je všechno špatně, ale grafika a logo televize vznikly před deseti lety. Během té doby přicházely nové grafické prvky, které ale s původními netvořily jednotný celek. Novým stylem chceme vytvořit jednotnou grafickou koncepci, která bude prostupovat napříč televizí a která bude nadčasová,“ popisuje důvody úprav Štěpán Wolde.

Očko za účelem vytvoření nového stylu oslovilo produkční společnost FRAME100R. Autory konceptu a vizuálu jsou motion designér a režisér Lukáš Veverka, který se např. podílel jako art director na redesignu ČT v roce 2007 a je mj. držitelem osobní ceny Promax - talent roku do 26 let, a producent Vojtěch Frič, mj. držitel Promaxu či reklamních ocenění Zlatá pecka a Louskáček.

Základem úvah o nové grafické koncepci se staly zejména záměry celkově vyčistit a zjednodušit vizuál, zvýraznit hudební profil stanice a její název. Podstatou Óčka jako hudební televize je podle autorů spojení hudby s obrazem, proto je interakce obrazu a zvuku zásadní prvek i pro novou grafiku. Základním principem tedy je, že veškerá grafika, animace i točené prvky jsou generovány za pomocí zvuku. Litera písmene O (O = óčko)  v návrzích figuruje jako primární element nového grafického stylu. Propojení tvaru písmene „o“ a hudby je možné vidět i na vývoji hudebních nosičů, jak ukazuje následující schéma.

Zvolený základ písmene O nabízí nejrůznější variace  – a to jak v síle řezu, v jejich barvě a také tvaru, se kterými je možné pracovat pro nejrůznější účely. Předpokládá se, že písmeno O by sloužilo i jako jednotící prvek v názvech pořadů, umísťovaných na obrazovky v době jejich vysílání.

O změnách barvy loga se neuvažuje. „Klubovým“ barvami televize Óčko by tak měly být stále červená a bílá. Nepočítá se ani s redukcí diakritiky v názvu stanice. Óčko je především českou televizí, což chce podtrhnout i v podobě svého loga.

Změny se dotknou i klipové lišty, která v současnosti není příliš využívaná k tomu, aby odkazovala k brandu Óčka. Řešením může být jednotná typografie, kdy se ale podklady lišty mohou lišit podle pořadů. Opět se v nich může pracovat s variacemi písmene „o“.

Podobně v identech televize lze motiv písmene „o“ využít pro jejich personifikovanou podobu, vytvořenou na základě portrétů hvězd nebo různých osobností. Hudební profil televize lze v kombinaci s písmenem „o“ a jeho zpracováním podle libovolných motivů zvýraznit jeho ozvučením, tedy hudebním podkladem, které ve spojení s písmenem „o“ vytvoří žádoucí symbiózu – óčko = hudba.

Celý systém nového grafického obalu Óčka je postaven tak, aby ve výhledu několika fází byl za relativně nízké náklady dobře adaptovatelný a byl prostor koncept vyvíjet v horizontu několika let. Součástí je také princip selfu stanice, který primárně opět staví na hudebním podkladu, kdy vzniknou speciální remixy oblíbených hitů a výtvarné “remixy-koláže” z klipů těchto interpretů.

-mav-