Hrubý odhad podílu TV Pětka v minulém týdnu: 0,6 %

pondělí, 22. října 2012, 15:04 TV MediaGuru

Hrubý odhad podílu nového celoplošné stanice TV Pětka na sledovanosti v minulém týdnu představuje 0,6 % v cílové skupině 15+.

Přestože nová celoplošná stanice TV Pětka, která zahájila své vysílání v pondělí 15. října 2012, se zatím v datech elektronického měření samostatně neobjevuje, hrubý odhad jejího podílu je možné získat z celkového vývoje sledovanosti tzv. ostatních stanic. Pokud srovnáme podíl "ostatních TV" v předcházejících dvou týdnech před startem TV Pětka, zjistíme, že v minulém týdnu byl podíl ostatních stanic vyšší o 0,6 procentního bodu ve skupině diváků 15+ a o přibližně 0,5 procentního bodu ve skupině diváků 15-54.

Jde však o hrubý odhad vzhledem k tomu, že i podíl ostatních stanic se v jednotlivých týdnech mění a uvedené hodnoty tak mohou být pouze indikátory postavení nové celoplošné stanice v prvním týdnu jejího vysílání.

Podíl "ostatních stanic" v uplynulých třech týdnech (v %)

  15+ 15-54
40. týden 2012 8,08 9,34
41. týden 2012 7,88 9,07
42. týden 2012 8,6 9,7

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Samostatně se TV Pětka objeví v elektronickém měření od prosince 2012. Jak už jsme dříve informovali, mediálním zastupitelstvím je společnost Atmedia, která zastupuje také spřízněnou TV Metropol. 

TV Pětka se zaměřuje na vlastní tvorbu ve stylu české zábavy. Provozovatelem televize je společnost Metropol TV podnikatele Luboše Měkoty. Generálním ředitelem TV Pětka je Marek Vítek. Televize chce do roka získat podíl na sledovanosti 1,5 procenta, do tří let plánuje při investicích 300 miliónů korun ovládnout pět procent televizního trhu. Nová TV Pětka vysílá v multiplexu 3, kde ji může naladit 95,7 % obyvatel. Televize je dostupná také přes satelit a kabelové připojení.

-mav-