Operátoři chtějí na trhu mobilní reklamy spolupracovat

úterý, 09. října 2012, 11:28 Internet & Mobil MediaGuru

Hlavní překážkou k většímu prosazování mobilní reklamy je značná fragmentace trhu, operátoři se jí snaží čelit.

Společný projekt mobilních operátorů má ve Velké Británii na konci října odstartovat s cílem vytvořit jednotnou platformu pro zadavatele a agentury. Na konferenci Mobil Internet Forum to řekl Tomáš Mátl z britského Vodafonu. Jak pro MediaGuru.cz upřesnil, v Česku se zatím vznik podobné organizované platformy pro mobilní marketing nechystá.

„Fragmentace je zřejmě největším problémem, který se operátoři na trhu mobilního marketingu snaží minimalizovat. Pokouší se o to tím, že přicházejí se způsoby, jak nabídnout mobilnímu trhu agregované portfolio svých zákazníků,“ uvedl na konferenci Tomáš Mátl s tím, že jednou z aktivit je právě zakládání společných projektů operátorů. Jejich cílem je umožnit zadavatelům přístup k agregovanému reachi na základě standardizovaných propozic.

Právě větší kooperace operátorů vedoucí k efektivnějšímu targettingu bude jedním z trendů, který bude podle Tomáš Mátla rozvoj mobilní reklamy provázet. Operátoři se tak více snaží pracovat se svými zákazníky s cílem maximalizovat relevanci sdělení a komunikaci co nejvíce zefektivnit. Na základě nových messagingových propozic bude také docházet k vyšší interakci mezi zákazníkem a značkou, očekává se rozvoj pokročilejšího targettingu založeného na aktuální znalosti lokality uživatele či prohlubování potřeb znalostí zákazníků.

„Necílené SMS budou ustupovat, operátoři budou více spolupracovat s významnými brandy na budování lokalizovaných, personalizovaných a na míru šitých řešení,“ uzavřel svůj odhad budoucích trendů v mobilním marketingu Tomáš Mátl.

Operátoři rovněž chtějí poskytovat službu třetím stranám a na základě dat o uživatelích cílit display bannery, které se na portálech třetích stran objevují.

Odhaduje se, že v současnosti je do mobilní reklamy směřováno 5 % rozpočtů určených na online média. V následujících letech je mobilní reklamě globálně předpovídán rychlý růst, a to na úrovni 50 % ročně.

Podle aktuálních dat Asociace provozovatelů mobilních sítí je v Česku evidováno 3,3 mil. uživatelů internetu v mobilu (údaj za srpen 2012). Oproti loňskému srpnu to představuje 33% nárůst. Údaj zahrnuje uživatele, kteří mají od operátorů zakoupený tarif nebo balíček k prohlížení internetu na mobilu. Jaká je aktuální penetrace chytrých telefonů v ČR, však operátoři nesdělili.

-mav-