Epica Awards: Boduje dánská veřejná doprava

středa, 28. listopadu 2012, 09:11 Reklama MediaGuru

Reklamní soutěž Epica Awards vyhlásila své zlaté vítěze. Nejvíce cen si odnesla Velká Británie, Francie a Německo.

Letos poprvé nebyly reklamní ceny Epica Awards udělovány pouze reklamní tvorbě evropské provenience, jak tomu bylo po celých 25 let historie soutěže, ale napříč celým světem. Porota, skládající se z novinářů, vybírala celkem z 3 893 přihlášených prací od 648 agentur z 62 zemí, udělila 67 zlatých cen v jednotlivých kategoriích a čtyři ocenění Epica d’Or.

Hlavní cenu za nejlepší film získala dánská produkční agentura M2Film za svůj spot pro autobusového dopravce Midttrafik Kommunikation. Kampaň se snaží ukázat, jak skvělé je zase jezdit autobusem.

Za nejlepší printovou kampaň si Grand Prix odnesla finská agentura DDB Helsinki za svou kampaň „Velké kafe“ (Large Coffee) pro McDonald’s.

Londýnská agentura DLKW Lowe byla oceněna hlavní cenou v kategorii OOH za kampaň „Drobné pro život“ (Pennies for Life), kterou vytvořila pro nadaci The Microloan Foundation, podporující africké ženy. Na obrazovce, umístěné v britském nákupním centru, byl v rámci kampaně promítán portrét africké ženy složené z drobných mincí. Kolemjdoucí mohli její portrét dotvořit posláním dárcovské SMS, za kterou jim navíc bylo na obrazovce poděkováno. Během jednoho víkendu byly vybrány peníze na podporu podnikání 21 žen.


kliknutím zvětšíte

Grand Prix za interaktivní kampaň byla udělena americké agentuře Leo Burnett za kampaň „Hnutí za pálení knih“ (Book Burning Party) na záchranu veřejné knihovny Troy v Michiganu. Ve chvíli, kdy knihovně hrozilo uzavření a k záchraně by jí pomohlo mírné zvýšení daní, začala skupina z Hnutí čajových dýchánků, známého též pod názvem Tea Party, razantně brojit proti navýšení. Leo Burnett tak přišel s nápadem dovést hlasování de facto proti knihovně ještě dále, a to pozvat lidi na slavnostní pálení knihovních fondů. Dovedením ad absurdum se diskuse o knihovně dostala i do národního zpravodajství. Úspěšnost kampaně potvrzuje zachráněná knihovna.

V kategorii Média získala zlato norská agentura Try/Apt za kampaň pro Canal Digital, v níž její hrdina vypráví, co vše se mu děje během dne. Za zvuků melodie z  Kmotra najde v kufru svého auta svázaného muže, při běhání v parku na něj promluví hrdinka à la Jane Austenová a ve vlastním bytě se octne uprostřed scény sociálně realistického dramatu.

Další zlato v kategorii Média putovalo do turecké agentury Rafineri za printovou kampaň pro televizní stanici CNBC.

Z České republiky uspěla pouze kampaň Daruj správně od kreativní agentury Ogilvy & Mather, která získala bronz v kategorii Promotions & Incentives.

Přehled všech výsledků naleznete zde.

-kch-