J. Svoboda: Tlaky na cenu se dál zvyšují

pondělí, 19. listopadu 2012, 09:25 Reklama MediaGuru

Podle generálního ředitele Group M Jiřího Svobody se situace nelepší a tlaky na cenu se dál zvyšují.

Tlak na to, aby zadavatelé nakoupili prostor v médiích za co nejnižší ceny, se dále zvyšuje a situace se v tomto ohledu nelepší, spíš zhoršuje, zmínil na konferenci Forum Media v minulém týdnu generální ředitel Group M Jiří Svoboda. Kvalita práce s médii je tak stále přebíjena kvantitou.  

„Klienti si stěžují na nedostatek inovací, ale nejsou ochotni za tyto služby platit,“ uvedl Svoboda s tím, že cena by neměla být rozhodujícím ukazatelem, ale pouze jedním z nich. Vyjádřil se také k otázce spokojenosti ze strany médií a klientů. „Když s námi budou spokojena média, je něco špatně, protože to znamená, že nehájíme zájmy klientů. Když budou spokojeni klienti, nebudeme jim moci vyjednat dobré podmínky v médiích,“ řekl.

Jiří Svoboda pro letošní rok odhaduje, že pokles investic se dotkne všech mediatypů. Televize zůstane i v příštím roce v podmínkách českého trhu lídrem reklamních investic. Rostoucí má být internetová reklama, i když podle odhadu Group M už nepůjde o dvouciferný nárůst. Mediální trh bude dál provázet koncentrace, přičemž Jiří Svoboda odhaduje, že v rámci komunikačních skupin zůstanou na trhu čtyři hlavní subjekty.

Také letošní vývoj na mediálním trhu je podle největších tuzemských médií klesající. Jak na konferenci uvedla generální ředitelka společnosti Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerová, oproti stanoveným plánům je letos společnost o 10 % níže. Odmítá ale názory o soumraku médií a negativní atmosféře, kterou o osobě média vytvářejí.

Podle TV Nova je letošní pokles za první tři čtvrtletí na úrovni 5-7 %, zmínil generální ředitel Jan Andruško. „Skupina Nova se vyvíjela v rámci toho, jak klesal celý trh,“ uvedl.   

-mav-

Foto: Forum Media