V B2B emailech zabírají peníze

středa, 14. listopadu 2012, 07:30 Marketing MediaGuru

Analýza 1,1 miliardy B2B zpráv odhalila řadu zajímavostí v oblasti direct emailové komunikace k firemním zákazníkům.

V Londýně v úterý začala konference Funnel, která se svou tematikou zaměřuje na online komunikaci k B2B klientele. Na jednom z panelů byly prezentovány i poznatky z objemné analýzy direct emailů, v rámci které tamní agentura Adestra prozkoumala více než miliardu firemním zákazníkům určených zpráv.

Z výsledků vyplývá, že firmy jednoznačně trpí inflací webových seminářů a whitepaperů. Pokud předmět zprávy láká právě na takovýto obsah, počet zákazníků, kteří ji otevřou, se výrazně snižuje. Pozornost naopak lákají slova jako profit, zisk, obrat či náklad. Prostě peníze obecně.

Pokud zpráva navíc obsahuje symbol měny (např. £, € a $), množství příjemců, kteří zprávu otevřeli, vzrůstá o 15 až 25 procent. Vyšší hranice platí pro znak libry, nižší pak pro symbol dolaru.

Ke škodě českých marketérů nebyly do zkoumání zařazeny měny, jejichž zkratka je složena pouze z písmen (Kč). Výsledek by je jistě zajímal, neboť kromě otevření se u zpráv se symbolem měny v průměru zdvojnásobil také response rate. Nevýhodou podobných emailů ale zůstává rozdílná senzitivita zákaznických spam filtrů, které s  předmětem obsahujícím ikonu měny mohou mít problém.

Nárůst u obou hodnot však zaznamenala také jiná klíčová slova, například obrat (otevření +2,4 %, CTR +39 %), profit (+17 %, respketive +77%) a peníze (+10 %, +38 %).

Pokud však email ve svém předmětu vyzývá ke stažení whitepaperu, tytéž hodnoty padají v průměru o 34 %, respektive 63 %. Webové semináře pak v počtu uživatelů, kteří zprávu otevřou, vykazují rozdíl o -17 procent. Míra prokliku pak v průměru činila -70 % oproti normálu. A lépe si v předmětu zpráv nevede ani slovo konference (-6 %, -53 %).

Poněkud schizofrenní výsledky přinesla analýza u personifikovaných emailů. Zatímco při použití jména příjemce v předmětu vzroste počet otevřených emailů o 22 %, response rate v průměru o 16 procent klesá. Firma, která objemný rozbor B2B komunikace provedla, si tento stav vysvětluje již nepersonalizovaným obsahem v těle zpráv.

-lmr-