Smíchov nechce přímo konkurovat žádné stanici

neděle, 23. prosince 2012, 08:00 TV MediaGuru

Od neděle 23. prosince začíná vysílat nová celoplošná stanice Smíchov z portfolia skupiny Nova.

Skupina Nova zahajuje v neděli 23. 12. 2012 vysílání svého šestého celoplošného kanálu Smíchov. Poprvé se divákům představí od 18:00, nabízet bude zejména komediální program. Odstartuje sitcomy Rande není romantika a Krok za krokem. Součástí pravidelného schématu, na který Smíchov přejde po vánočním období, bude i dětské pásmo Smíškové. Smíchov je druhou televizí, kterou Nova spouští v letošním roce - v červenci uvedla mužský kanál Fanda. Vysílat bude ve čtvrtém multiplexu. Nova má přitom připraveny i další nové kanály, říká v rozhovoru programová ředitelka Alex Ruzek.

Smíchov má být rodinnou televizí plnou zábavy a humoru. V jakých poměrech se její programové schéma zaměří na jednotlivé cílové skupiny podle pohlaví a věku?

Smíchov chce nabídnout rozptýlení a zábavu všem divákům, kteří se chtějí pobavit a odpočinout si. Jak říká motto „Smíchov je všude tam, kde se lidé smějí“. V situaci, kdy jde celková společenská nálada dolů, i v souvislosti s hospodářskou situací, vidíme, že takových diváků je čím dál více. Ze zkušenosti víme, že komediální obsah, filmy, seriály vyhledává velké množství diváků, například na Nově Cinema patří tento obsah k nejsledovanějším. Skupina Nova cílí na diváky ve věku 15 až 54 let. V případě Smíchova to tedy nebude jinak.

Nová stanice se chce zaměřit na komediální seriály, filmy a pořady. Můžete uvést příklad, jaké konkrétní pořady z novější tvorby budete vysílat?

V období Vánoc bude Smíchov vysílat komedie s vánočními tématy, potom už ale navážeme pravidelným schématem. Obecně řečeno, chceme se spíše zaměřit na klasickou zábavu, komedie, sitcomy a seriály, ke kterým se diváci vždy rádi vrátí. Co se týče pravidelného schématu, pondělky například budou patřit romantickým komediím, čtvrtky akčním, pátky rodinným nebo neděle nestárnoucí komediální klasice. Ke klasickým sitcomům určitě patří Krok za krokem, Ženatý se závazky, z premiér pak například seriál Mike a Molly nebo Zpátky do školy. Z filmů bych mohla zmínit třeba snímky jako Fotr je lotr, Lepší pozdě, nežli později, Láska a jiné pohromy, Addamsova rodina, Piti piti pa nebo série Policejní akademie a Bláznivá střela. V plánu je také pravidelné podvečerní pásmo animovaných pořadů pro děti Smíškové, kde budeme vysílat dětské pořady jako například Tom a Jerry, Flinstounovi, Méďa Béďa a další.

Smíchov má v plánu nabídnout také vlastní tvorbu. V jakém poměru budou původní pořady ve srovnání s těmi převzatými? Můžete přiblížit, kterými vlastními pořady se Smíchov může uvést včetně příkladu některých ze známých tváří?

Původní tvorbu do vysílání zařadit plánujeme, ale v tuhle chvíli je předčasné říct, kdy to bude, kolik pořadů a podobně. Rozhodně chceme Smíchovu dát nějaký čas na rozjezd, aby si jej diváci naladili, aby si zvykli na jeho program a zařadili ho do svých televizních návyků.

V ukázkách na webu Smíchova lze rozpoznat české i zahraniční „retro” komedie, které uvádí TV Barrandov, v plánu jsou vlastní zábavní show, jež nabízí Pětka. Do jaké míry lze novou stanici vnímat jako konkurenci zmíněných kanálů?

Skupina Nova má multikanálovou strategii a své portfolio stavíme v souladu s touto strategií. To znamená, že zaměření nových stanic doplňuje ty stávající. Spustit Smíchov jsme se rozhodli, protože jsme chtěli zvýšit zásah skupiny a s tím související produkci GRP, vytvořili jsme tedy stanici komplementární ke stávajícímu portfoliu skupiny Nova. Smíchov tedy není postavený konkurenčně k některé z existujících stanic, svým programem ale má ambici zasáhnout diváky většiny z nich.

Skupina Nova se netají tím, že pracuje na přípravě dalších kanálů. Bude některý z nich cílit na velmi mladé publikum, které „svůj” kanál zatím v celoplošném vysílání nemá?

Projektů máme připravených několik a je jen otázkou připravenosti trhu, kdy vyhodnotíme situaci vhodnou pro spuštění další stanice. V tuto chvíli je tedy předčasné mluvit o zaměření, konceptů máme více. V případě takto úzce profilovaných stanic si ale nemyslíme, že by jejich místo mělo být ve volném terestrickém vysílání, uvažovat by se o nich dalo spíše jako o placeném obsahu, stejně jako v zahraničí.