Až 25 % Čechů pravidelně využívá slevové portály

čtvrtek, 17. ledna 2013, 03:33 Výzkum MediaGuru

Čtvrtina české internetové populace pravidelně využívá k nákupu slevové portály.

Výzkumné šetření společnosti MasterCard, které realizovala agentura Incoma GfK v listopadu a v prosinci loňského roku na vzorku 1000 respondentů internetové populace, vyplývá, že celých 25 % Čechů pravidelně nakupuje na slevových portálech.

 

„Průzkum ukázal, že čtvrtina dotázané internetové populace na slevových serverech nakupuje pravidelně, z toho 4/5 jednou až třikrát za tři měsíce a 1/5 dokonce vícekrát do měsíce,“ říká Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Výjimečný nákup na slevových portálech připouští 23 % dotazovaných, dalších 27 % o tom uvažuje do budoucna.

Dle výzkumného šetření služby slevových portálů využívají častěji mladší lidé, lidé s vyšším vzděláním a obyvatelé velkých měst. Na slevových portálech naopak téměř nenakupují lidé ve věku od 60 do 69 let.

 

Podle výsledků průzkumu má 89 % nakupujících se slevovými portály kladnou zkušenost; 20 % dotazovaných je s jejich službami rozhodně spokojeno a 69 % je spíše spokojeno. Vyšší míra spokojenosti je charakteristická pro ženy a nejmladší zákazníky, naopak mírně kritičtější jsou vzdělaní respondenti.

„Spokojenost s nakupováním přes internet, a to nejen na slevových portálech, by jistě byla ještě vyšší, kdyby lidé více využívali k placení platební kartu. Platba proběhne ihned a zákazníci tedy čekají na objednané zboží kratší dobu. Vouchery je navíc možné si vytisknout ihned,“ dodává Tereza Janková.

Jak jste se spokojen/a službou slevových serverů?

Zdroj: Výzkum INCOMA GfK, listopad 2012, N= 483 = lidé, kteří nakupují na slevových serverech

-kch-