Komunitní trendy v novém roce

pátek, 11. ledna 2013, 05:30 Internet & Mobil MediaGuru

Specializované a interní sociální sítě, rostoucí podíl reklamy na mobilních platformách a propojenost účtů patří k momentálně nejdiskutovanějším tématům v oblasti sociálních sítí.

Ačkoliv prvotní a často nerealistická očekávání od sociálních médií již opadla, zůstávají komunitní weby významnou součástí komunikace firem na internetu. V souvislosti s nimi se po přelomu roku hovoří hned o několika zajímavých tématech.

Následující přehled představuje čtyři z momentálně diskutovaných trendů, které letos nejpravděpodobněji čeká další růst.

Specializované sociální sítě

Na internetu jsou stovky specializovaných sociálních projektů, které zadavatelé pomíjejí. Ať již jde o sítě pro ochránce přírody (Care2), muže (Gentlemint), seniory (ThirdAge) či sportovce (Athlinks). Využitelné jsou ale i webové stránky typu GetGlue, kde se sdružují diváci právě vysílaných programů.

Reklama a mobilní platformy

Mobilní reklamu v současnosti představují především sponzorované statusy a další reklamní možnosti Facebooku. Jelikož se ale počet uživatelů přistupujících na sociální sítě pomocí mobilů a dalších přenosných zařízení neustále zvyšuje, firmy pro tyto technologie stále více optimalizují reklamy i specializovaný obsah.

Interní sociální sítě

Komunitní projekty nemusejí nutně jen promovat značku. Růst zájmu ze strany firem v současnosti zaznamenávají interní sociální sítě, např. Socialcast. Jejich předností je efektivita při sdílení informací a zároveň koncentrace jen na pracovní témata.

Propojenost účty

Prosazujícím se témate jsou též sdílené účty na sociálních sítích. V současnosti se tato tendence týká spíše jen minoritních projektů, do budoucna však lze kvůli zvyšujícímu se početu sociálních sítích očekávat v této oblasti rychlý vývoj.

-lmr-