Skokanem roku vloni Prima Love, ze skupin ČT

pátek, 04. ledna 2013, 07:35 TV MediaGuru

Ženský kanál Prima Love zvýšil v loňském roce podíl na sledovanosti nejvíce ze všech TV.

Podíl ženského kanálu Prima Love se v loňském roce zvýšil v obou sledovaných cílových skupinách (15+/15-54) nejvíce ze všech TV stanic. Prima Love začala vysílat v březnu 2011 a v loňském roce se její podíl zvýšil o 1,4 procentního bodu (D15+), ve skupině 15-54 o 1,7 procentního bodu, kde se přiblížil k 3% hranici.

Loňský sportovní rok pomohl také kanálu ČT Sport, který byl druhým nejrychleji rostoucím v podílu na sledovanosti – svůj podíl v roce 2012 zvýšil o téměř jeden procentní bod v obou sledovaných skupinách.

Kanály ČT1 a ČT24 si polepšily více u širší populace 15+ (ČT1 +0,5, ČT24 +0,7), naopak první kanál ČT1 snížil podíl u mladších diváků 15-54 (-0,5).

Nejsilnějším kanálem zůstala i v loňském roce TV Nova. Její podíl se ale ve srovnání s předcházejícím rokem snížil o 4,5 procentního bodu (D15+) a o 4 procentní body (D15-54).

Konkurenční Prima family dosáhla vloni u diváků starších 15 let podobného podílu jako před rokem (+0,17), u mladších diváků 15-54 její podíl mírně klesl (-0,4).

U mladších diváků 15-54 vloni rostly kanály Prima Cool (+0,7) a Nova Cinema (+0,5), která se dostala přes 6% podíl. V uvedené cílové skupině si vloni více než mezi skupinou 15+ polepšil i kanál ČT2 (+0,9).

Na téměř stejné úrovni jako před rokem zůstaly vloni TV Barrandov a Atmedia, mírně se snížil podíl ostatních stanic.

Z jednotlivých skupin si nejvíce v širší skupině 15+ polepšila Česká televize (+2,5). Souhrnný podíl jejích kanálů lehce překročil 30 % (30,16 %) a těsně se dostal nad souhrnný podíl stanic skupiny Nova (29,85 %).

V mladší skupině 15-54 je Nova i přes snížení podílu (-3) nejsilnější skupinou. Oproti roku 2011 si díky tematickým kanálům Prima Love a Prima Cool v této cílové skupině nejvíce polepšila Prima Group (+2). Nejvyššího podílu v hlavním vysílacím čase dosáhla vloni v obou cílových skupinách Nova Group.

Vývoj podílu TV skupin v roce 2012 (v %)

Podíl TV stanic v %, rok 2012, celý den, D15+/D15-54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-