Za rok na internetu vyrostla Prima, spadla Sanoma

pátek, 26. dubna 2013, 08:19 Internet & Mobil MediaGuru

Podle březnových výsledků návštěvnosti se meziročně nejvíce zvýšil počet reálných uživatelů na webech FTV Prima.

Aktivnější strategie FTV Prima v online médiích se v březnových výsledcích internetové návštěvnosti promítla do nejvyššího meziročního nárůstu počtu uživatelů. Celkový nárůst v počtu reálných uživatelů o 1,4 milionu nesouvisí jen s větší aktivitou Primy v oblasti vlastních webů, ale také s rozšířením působnosti na online mediazastupitelství. Do výsledku návštěvnosti Primy se tak započítávají i weby, které Prima nevlastní, ale které zastupuje na reklamním trhu. Zatímco v loňském březnu se do celkového výsledku započítaly jen tři primácké weby, v současnosti jich je více než třicet, přičemž většina z nich FTV Prima nepatří. Novinkou oproti loňskému březnu je v portfoliu vlastních primáckých webů prima-play.cz.

Větší počet zastupovaných webů přinesl významnější meziroční nárůst návštěvnosti také společnosti Lagardère Active ČR, která ve srovnání s loňským březnem získala o téměř 700 tis. reálných uživatelů více. Rovněž Lagardère má v celkovém výsledku započítány weby, které zastupuje při prodeji reklamy, ale které nevlastní.

Oproti loňsku si pak v online médiích polepšily také některé tradiční vydavatelské domy – Ringier Axel Springer a Mladá fronta.

Naopak změny v online divizi společnosti Sanoma Media Praha se promítly do meziročního snížení celkového počtu reálných uživatelů v letošním březnu zhruba o polovinu, konkrétně o 1,5 mil. uživatelů.

Z mediálních zastupitelů si v březnu nejvyšší meziroční nárůst připsal AdActive a v celkové návštěvnosti (nikoli v návštěvnosti z ČR) se dostal na pozici druhého největšího internetového provozovatele.

Top provozovatelé internetu, III/2013, RU, návštevnost celkem

Zdroj: NetMonitor, březen 2013

-mav-