Nejhravější marketing roku 2012. Kdo zvítězí?

pátek, 10. května 2013, 06:45 Marketing MediaGuru

Na konferenci Marketing Management se bude volit nejhravější marketingová kampaň 2012. Podívejte se na finalisty.

Na konferenci Marketing Management, která se koná 14. května na pražském Žofíně, kromě vystoupení Kena Segalla, kreativního ředitele Apple, proběhne i volba nejhravějšího marketingového počinu 2012. Vítěz bude vybrán v  přímé volbě z pěti finalistů, a to za český a slovenský trh. Členové programového výboru konference, který tvoří marketingoví profesionálové z médií a nezávislí experti, vybrali deset nejpovedenějších kousků z česko-slovenského marketingového rybníčku na základě výzkumu, který realizovala firma GfK.

Výzkum byl proveden na skupině marketingových profesionálů a marketingových studentů. Cílem výzkumného šetření bylo zachycení zajímavých marketingových komunikačních forem v online i offline, které zaujaly jak mladou generaci, tak marketingové odborníky.

TOP 5 Česká republika

Mezi českou finálovou pětici se probojovala série spotů T-Mobile, která zlidověla pod heslem „Pojď mi hop“ se Zadarem a jeho chlapci. Autorem kampaně je společnost Saatchi & Saatchi. Nominaci kampaň získala díky hravé práci s českým jazykem, utahování si z české povahy a ději na pokračování.

Projekt Kofolonizace, který realizovala agentura Yinachi, si dal za cíl dostat Kofolu do nejzazších koutů světa, vyfotit se a o svůj úlovek se podělit s dalšími kofolonizátory na speciální webové stránce. Kampaň je chválena pro expediční rozměr a hravý způsob, jak budovat komunitu.

Další nominaci si vysloužila Fidorka, která na 1. dubna nalákala zájemce na ochutnávku cukrovinky s mléčnou čokoládou a kyselou okurkou. Po kliknutí na Facebookovou aplikaci z dílny Symblaze se ukázalo, že se jedná o aprílovou mystifikaci. Oceňována je především parodie na honbu za novými příchutěmi.

Čtvrtá nominace patří náborovému videu brněnského VUT, které na YouTube zhlédlo více než půl milionu uživatelů. V klipu, který hlásá že „vědátoři jsou cool“ si zahrál i dvojník legendárního Mosse ze seriálu IT Crowd, čímž autoři Jiří Fiala, Anna Štětinová a studio Cinebonbon, ještě zvýšili virální potenciál povedeného videa.

Pětici nejhravějších počinů z ČR uzavírají Fénix experimenty z dílny Zaraguza Digital, které ukazují, co občas nesmyslně děláme podle druhých, čímž jasně vyznívá hlavní motto piva Fénix, tedy že si ho každý můžete vychutnat „po svým“.

TOP 5 Slovenská republika

Do slovenské pětky byl nominován on-line projekt Knižní výzva knihkupectví Martinus.sk, v rámci které mají zájemci možnost vyhrát tolik knih, kolik výzev zvládnou. Za kampaní stojí Zaraguza Digital.

Dalším slovenským zástupcem je řetězec s potravinami COOP Jednota, který v televizních spotech od agentury JandL komunikuje prostřednictvím bačy a jeho pomocníka. Kampaň je pozitivně hodnocena za vtipné a zapamatovatelné repliky, které dělají reklamu této značky inovativní.

Tradiční firma Ryba Košice se dostala do pětice nominovaných za kampaň, v rámci které přetvoří klasickou značku do postavy Veľkého Treska, který v internetové hře bojuje proti fastfoodům, recituje národní báseň „Mor ho“ a promuje kvality vlastního produktu. Kampaň pochází z dílny MUW Digital.

Kampaň Adoptuj kravičku Slovenského mlékárenského svazu cílí na děti, které koupí slovenských mléčných výrobků pečují o adoptovanou kravičku. Kampaň připravila agentura Brossmann Consulting.

Pět studentů marketingové komunikace přišlo s nápadem, jak promovat marketingovou zručnost.  Ve hře Doska- online marketing battle soupeří týmy v různých kategoriích, přičemž vítěz bere vše,  včetně nejlepších nabídek budoucích zaměstnavatelů.

Více informací o konferenci naleznete zde.

-kch-