Úspěch digitálního videa ovlivní první tři dny

pátek, 03. května 2013, 05:35 Internet & Mobil MediaGuru

Digitální videa se těší mezi internetovými uživateli, čím dál větší oblibě. Kromě zábavního průmyslu v nich slaví úspěchy i segment FMCG.

Čím dál víc zadavatelů sází ve své komunikaci na digitální video a jeho virální potenciál. Nedávná studie agentury Nielsen ukázala, že dělají dobře. Digitální reklama má totiž podle výzkumu v poslední době vyšší vliv na své diváky než ta televizní. Například povědomí o vysílaném sdělení je údajně až dvakrát vyšší u digitální reklamy, povědomí o značce o 23 % vyšší.

Zdroj: AdWeek

Kromě zábavních videí bodovala u internetových uživatelů i videa zadavatelů ze segmentu FMCG. Vyplývá to ze studie společnosti Unruly Media Inc., která zkoumala míru sdílení videí za první čtvrtletí letošního roku.

Zatímco podíl sdílení u zábavních videí dosáhl v prvním čtvrtletí 28,7 %, u FMCG celých 25,3 %. Následovalo sdílení videí technologického segmentu (17 %), auto-moto (9,4 %), sportovního segmentu (5,3 %), oděvního segmentu (3,7 %), maloobchodu (2,7 %) a finanční (1,9 %).

Studie společnosti Unruly Media se také podívala na dobu, kdy je sdílení nejsilnější. Na vzorku 200 světově nejsdílenějších videí zjistila, že první tři dny od publikace videa jsou pro jeho úspěch klíčové. Do dvou dnů proběhne 10 % veškerých sdílení, do tří dnů pak 25 %.

Uživatelé sociálních sítí videa sdílí rádi, čekají jen na vhodný obsah. Například ve Spojených státech podle prosincové studie NetBase patřilo sdílení videoobsahu k předním internetovým aktivitám. Pro věkovou skupinu 18–34 let představovalo sdílení videí dokonce druhou nejoblíbenější činnost na internetu, ve věkové skupině 35–54 let pak třetí nejoblíbenější.

Zdroj: eMarketer.com