Nova v červnu potvrdila růst, odskočila v prime-time

středa, 03. července 2013, 07:46 TV MediaGuru

I červnové výsledky sledovanosti vyznívají v meziročním srovnání nejlépe pro skupinu Nova. Polepšila si rovněž Atmedia.

Skupina Nova a zastupitelství Atmedia pokračovaly i v červnu i meziročním růstu sledovanosti. Výraznějšího navýšení dosáhla skupina Nova, které se dařilo oproti loňskému červnu zvýšit podíl zejména v prime-time. Ve skupině 15+ navýšila podíl v hlavním vysílacím čase o 5 procentních bodů (38,25 %), ve skupině 15-54 dokonce o necelých 8 procentních bodů (42,94 %).

Růst Novy souvisí především s nástupem nových kanálů, které se do loňského výsledku nezapočítávaly (Fanda, Smíchov, Telka) a s vyrovnanou sledovaností hlavního kanálu TV Nova v celodenním vysílání, resp. s jejím mírným nárůstem v prime-time.

Naopak v celodenním vysílání ve skupině diváků starších 15 let si oproti loňskému červnu pohoršila skupina Prima – její podíl se snížil o více jak 2 procentní body, což platí i pro prime-time a pro cílovou skupinu 15-54. Přestože i skupině Prima pomáhá nový kanál Prima Zoom, pokles hlavního kanálu Primy nestačí kompenzovat.

Česká televize si sice v hlavním vysílacím čase (15+) a v mladší skupině 15-54 meziročně pohoršila více než Prima Group, toto snížení ale souvisí se sportovním kanálem ČT Sport, který loni téměř celý červen vysílal přenosy z fotbalového mistrovství v Polsku a na Ukrajině. Proto je snížení patrné především v prime-time. Ostatní kanály ČT dosáhly v celodenním vysílání (15+) srovnatelného (ČT2), nebo mírně lepšího výsledku (ČT1). Meziročně v červnu vyrostl zejména zpravodajský kanál ČT24.

Mediální zastupitelství Atmedia zvýšilo svůj podíl především v cílové skupině 15+ v celodenním vysílání, a to o necelé 2 procentní body.

Vývoj podílu na sledovanosti TV skupin v %, VI/2013 vs. VI/2012

V dlouhodobém vývoji sledovanosti v celodenním vysílání (D15+) se skupina Nova drží od letošního jara nad kanály ČT, v hlavním vysílacím čase získává v této cílové skupině skupina Nova náskok. Ten je patrnější v prime-time v mladší cílové skupině 15-54.

Vývoj sledovanosti TV skupin v %, celý den, D15+, I/2012-VI/2013

Vývoj sledovanosti TV skupin v %, prime-time, D15+, I/2012-VI/2013

Vývoj sledovanosti TV skupin v %, prime-time, D15-54, I/2012-VI/2013

Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch

-mav-