TV spotů se prodalo méně, největší podíl měla Prima

pondělí, 08. července 2013, 12:46 TV MediaGuru

Kanály skupiny Prima měly v letošním pololetí nejvyšší podíl na prodaných reklamních TRPs.

Tuzemské televizní stanice prodaly v letošním prvním pololetí o 17 % reklamních TRPs méně než ve stejném období loni. Nižší letošní objem souvisí především s novou obchodní politikou skupiny Nova, na kterou v prvním pololetí nepřistoupili všichni klienti a všechny agentury. V důsledku toho se celkový inzertní objem na televizním trhu meziročně snížil. 

Počet doručených TRPs, 1.1.-30.6. 2013 / 1.1.-30.6. 2012, 15+

Nižší počet uzavřených kontraktů se odrazil na nižším objemu TRPs, které Nova v letošním prvním pololetí prodala klientům. Podíl skupiny Prima na doručených TRPs přesáhl 50 %, podíl skupiny Nova představoval v pololetí necelých 30 %. Situace na TV trhu se tak ve druhém čtvrtletí oproti prvnímu čtvrtletí příliš nezměnila. Za první čtvrtletí ohlásila Prima Group téměř 30% meziroční nárůst obratu. Podobný vývoj tak lze očekávat i ve druhém čtvrtletí 2013.

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, 1.1.-30.6. 2013, 15+

Zdroj: Admosphere, přepočítáno na TRP’s 30

-mav-