Burda kupuje Sanomu v Rumunsku. Českou nechce

pátek, 09. srpna 2013, 12:07 Tisk MediaGuru

Burda získává v Rumunsku veškeré aktivity vydavatelství Sanoma.

Díky akvizici společnosti Sanoma Hearst se tak Burda stane jednou z největších časopiseckých mediálních společností v Rumunsku s více než 35 tituly a 40 onlinovými mediálními službami. Touto akvizicí přebírá Burda Rumunsko vedoucí pozici v segmentu mezinárodních lifestylových, luxusních a masových titulů.

„V Rumunsku zdědíme silné a dlouhodobě etablované značky. Nyní vytvoříme moderní mediální společnost, která bude mít takové postavení na trhu, které jí do dalších let umožní využít možnosti tiskového a digitálního mediálního trhu v Rumunsku,“ komentoval akvizici Fabrizio D’Angelo, CEO Burda International.

Také v souvislosti s pobočkou Sanomy v Česku se spekuluje o možném novém vlastníkovi. Právě Burda by na tuzemském trhu připadala v úvahu jako jeden ze subjektů, který by se mohl o Sanomu zajímat. Jednatelka společností Burda Praha a Burda Media 2000 Petra Fundová ale zájem o Sanomu nepotvrdila. „Mohu vyloučit, že bychom se o Sanomu v Česku zajímali,“ uvedla na dotaz MediaGuru.cz.

Burdě se na tuzemském trhu podařilo získat licenci k vydávání časopisu Marie-Claire, který dosud vydává právě Sanoma. Od listopadu však přejde pod křídla společnosti Burda Praha, čímž se portfolio luxusních magazínů Burdy rozroste. Už v současnosti vydává v tomto segmentu magazíny Elle a InStyle.

Podle informací MediaGuru.cz se o vydavatelství Sanoma mj. zajímají společnosti Mladá fronta a Bauer Media.

Sanoma v minulém týdnu oznámila, že v Česku ukončila restrukturalizaci a do dalších měsíců nastavila novou strategii „Budoucnost tradice”. Odkazuje k tomu, že Sanoma chce stavět na tradičních značkách a přizpůsobovat je současnosti. Nová strategie firmy může být právě předzvěstí hledání nového investora.

-mav-