CME: Nova má s inzerenty dojednáno 70% tržeb

pondělí, 05. srpna 2013, 11:14 TV MediaGuru

Na konci pololetí měla Nova podle CME uzavřené smlouvy v hodnotě 70 % plánovaných ročních tržeb.

Společnost CME, majitel TV Nova, v konferenčním hovoru pro investory uvedla, že Nova měla na konci prvního pololetí 2013 uzavřeny kontrakty v hodnotě 70 % plánovaných ročních tržeb. Po období prvního čtvrtletí CME uváděla, že se Nova blížila k uzavření smluv ve výši 50 % ročních tržeb.

Jak už jsme uvedli, výnosy CME v Česku klesly především v důsledku nedohody s inzerenty a mediálními agenturami v první půli roku o cca 1 miliardu Kč. Výnosy čistě z televizní reklamy se ve druhém čtvrtletí snížily o 26,4 mil. USD, když dosáhly 37,3 mil. Kč (tj. snížení o cca 515 mil. Kč). Společně s prvním čtvrtletím se tak objem z reklamních tržeb v důsledku cenové politiky snížil o cca 900 mil. Kč za obě čtvrtletí dohromady.

Vedení CME ale věří, že trend v reklamních příjmech na českém trhu se jí podaří zvrátit v druhém pololetí. „Inzerenti stáhli investice ve snaze přitlačit nás k tomu, abychom naší cenovou politiku opustili. Proto se domníváme, že pokles v počtu GRPs na českém trhu v prvním pololetí byl dočasnou reakcí, protože inzerenti budou chtít zvýšit zásah svých reklamních kampaní ve zbývajících měsících roku a především v podzimní sezóně. Nedávno jsme uzavřeli dohody s některými z velkých zadavatelů v Česku pro zbytek roku 2013 a pro rok 2014, což naznačuje, že naše cenová strategie byla přijata,“ uvedla CME v komentáři k výsledkům za druhý kvartál 2013 a první pololetí 2013.

V důsledku zavádění nové obchodní politiky CME odhaduje, že český televizní trh klesl celkově v prvním pololetí letošního roku meziročně o 14 %, což je největší pokles ze všech zemí, ve kterých CME působí. CME zároveň připustila, že situace v Česku ovlivnila i některé klienty na Slovensku, což na tamějším trhu vedlo k meziročnímu poklesu o 5 %.

CME se dokonce domnívá, že v podzimní sezóně se objemy inzerentů na TV Nova vrátí na podobnou úroveň, jaké dosahovaly v roce 2012. „Nemyslíme si, že reklamní kampaně, které jsou postavené na omezeném zásahu, mohou být dlouhodobě udržitelné,“ odhaduje. Svůj optimismus podkládá rostoucí sledovaností, uvědomuje si ale, že pokud se jí růstový trend nepodaří obrátit ve větší počet prodaných GRPs, výnosy se nezotaví. „Věříme, že využijeme naší dobré pozice v nárůstu dodaných GRPs. Pokud ale jejich spotřeba v Česku nevzroste, naše výnosy nedosáhnou úrovně, kterou očekáváme. Pro zbytek letošního roku se zaměřujeme na udržení dvouciferného cenového nárůstu a očekáváme, že se odrazí ve zlepšených výnosech a hospodářském výsledku,“ uvedla CME.

CME celkově pro letošní rok snížila celoroční výhled svých výnosů ze 750–770 mil. USD na 700–720 mil. USD a na zisk před odpisy EBITDA ze 100–120 mil. na 50–70 mil. USD.

-mav-