TV v červenci: Meziroční růst Novy dál pokračoval

pondělí, 05. srpna 2013, 14:31 TV MediaGuru

Skupina Nova v červenci narostla za rok nejvíce, oproti červnu si polepšil především kanál ČT1.

Především díky novým kanálům (Fanda, Smíchov, Telka) a stabilnímu výsledku hlavního kanálu Novy se celé skupině daří navyšovat sledovanost. Za období letošního července se její podíl ve srovnání se stejným obdobím loni zvýšil o 4 procentní body, resp. o 5 bodů v klíčové cílové skupině 15-54. Ještě výraznější je růst skupiny Nova v hlavním vysílacím čase, který v 15-54 dosáhl více než 6 procentních bodů.

Nejde ale o nejlepší letošní čísla Novy – oproti červnu se celkový podíl skupiny na sledovanosti mírně snížil.

Protože ale hlavní komerční konkurenční skupina Prima Group v meziměsíčním srovnání klesla více než Nova, rozdíl mezi oběma skupinami se zvýšil ve prospěch Nova Group. Prima Group v prime-timu v červenci meziročně poklesla o 5 procentních bodů (15+). V celodenních podílech je pak meziroční snížení Prima Group, dané především poklesem hlavního kanálu Prima, na úrovni cca 3 procentních bodů.

Kanály České televize si v datech za celý den pohoršily jak meziměsíčně, tak meziročně, což souvisí se změnami podílů u specializovaných kanálů ČT. Zatímco loni byla díky olympiádě vysoká sledovanost sportovního kanálu ČT Sport, v červnu se zase kvůli povodňové situaci a politickému napětí v zemi dařilo zpravodajské stanici ČT 24.

V hlavním vysílacím čase se ale souhrnný podíl ČT oproti červnu vylepšil. Stalo se tak především zásluhou hlavního kanálu ČT1, který v červenci zvýšil podíl oproti červnu nejvíce ze všech TV stanic, výrazněji pak právě v prime-time. ČT1 se navíc podařilo oslovit některými ze svých hlavních pořadů i mladší diváky 15-54: platí to např. pro Četnické humoresky a překvapivě i pro Chalupáře.

Ve srovnání s červnem si v červenci mírně polepšila TV Barrandov, v meziročním srovnání je ale její podíl nižší o cca jeden procentní bod.

Díky hudebním televizím potvrzuje rostoucí trend Atmedia, která se v celodenních číslech v obou sledovaných cílových skupinách přehoupla přes 4% podíl.

Vývoj podílu na sledovanosti v %, VII/2013 vs. VI/2013 a VII/2012, D15+/D15-54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-