Radikální změna: Google účtuje jen zhlédnuté reklamy

pondělí, 16. prosince 2013, 08:04 Internet & Mobil MediaGuru

Google je první z velkých online společností, která reaguje na diskutovanou viditelnost online reklamy.

Google mění platební reklamní model a nově bude zadavatelům reklamy účtovat jen za reklamy, které byly uživatelem viděny. Dosavadní výzkumy totiž prokazují, že zhruba polovina online reklamy není uživatelem na webových stránkách vůbec spatřena, a to buď kvůli umístění, nebo jiným faktorům.

Google s tímto krokem přichází se záměrem přinést zadavatelům reklamy lepší efektivitu reklamních sdělení, která jsou v rámci její reklamní sítě umísťována. „Jak už jsme dříve řekli, tím, že viditelnost bude měřítkem pro nakupování, prodej a měření může pomoci transformovat digitální trh,” uvedl James Beser, produktový manažer Googlu.

Google uvedl, že za „viditelnou” reklamu bude považovat takovou, která bude viděna alespoň z 50 % po dobu více než jedné vteřiny. Google se tak stává prvním z velkých reklamních online médií, které přistupuje k této radikální změně prodeje reklamy.

-mav-