Počet reklamních TV spotů v breaku loni narostl

čtvrtek, 23. ledna 2014, 05:53 TV MediaGuru

Vůbec nejdelší reklamní break loňského roku měřil déle než devět minut. Obsahoval 24 spotů.

Průměrný počet reklamních spotů v jedné reklamní přestávce na kanálech hlavních tuzemských TV skupin se loni zvýšil na sedm z necelých šesti v roce 2012. Průměr za celodenní vysílání na kanálech skupiny Nova, Prima, ČT TV Barrandov v roce 2013 představuje přesně sedm spotů v jednom reklamním breaku. O rok dříve to bylo necelých 6 spotů.

Nejmenší počet spotů v jednom breaku z nejsledovanějších českých kanálů (Nova, ČT1, Prima) odvysílala z důvodu legislativního omezení ČT1 (cca 2 spoty). Nova v celodenním vysílání odvysílala v jednom breaku v průměru necelých šest spotů, jednoznačně nejvíce pak připadlo na Primu, a to necelých 14.

Jak už jsme několikrát informovali, loňský rok byl ovlivněn vyjednáváním inzerentů o podmínkách inzerce na TV Nova, což na této stanici znamenalo nižší inzertní aktivitu i zkrácení reklamních breaků oproti předcházejícímu roku. Oproti roku 2012 se počet spotů v breaku hlavního kanálu skupiny Nova snížil loni o cca polovinu. Protože kanály ČT jsou v případě spotové reklamy omezeny, většina spotů přešla na Primu – a také, jak vyplývá z grafu, na její sestreské kanály Prima Cool, Prima Love a Prima Zoom. TV Barrandov, jejíž reklamní čas je prodáván společně s kanály skupiny Prima, také loni v důsledku situace na trhu zvýšila počet spotů v breaku na necelých 13 z předloňských více než devíti.

Vůbec nejdelší reklamní break loňského roku byl odvysílán na Primě 26. října: trval 9 minut a 4 vteřiny a obsahoval 24 spotů.

Průměrný počet spotů v breaku, 2013 a 2012, celý den

Zdroj dat: Admosphere

-mav-