Deníky loni prodaly o 9 % méně. Za 10 let ztratily 40 %

pondělí, 10. února 2014, 15:12 Tisk MediaGuru

Vývoj loňského prodaného nákladu českých deníků odpovídal předcházejícím rokům.

Celkový průměrný prodaný náklad tuzemských deníků dosáhl v loňském roce podle dat ABC ČR 921 tisíc výtisků, což bylo o 9 % méně než o rok dříve. To představuje snížení prodaného nákladu deníků o více než 90 tisíc kusů každý den. Souhrnný prodej všech tuzemských deníků se tak loni poprvé snížil pod hranici jednoho milionu výtisků. Z jednotlivých deníků zůstává nejprodávanějším deníkem bulvární Blesk. Nejnižší meziroční poklesy se dotkly deníků Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes a Právo.

Souhrnný prodaný náklad deníků (ks), 2013 a 2012

Prodaný náklad deníků (ks) v letech 2012 a 2013

Průměrný prodaný náklad tuzemských deníků se tak pátý rok po sobě vyvíjí obdobně: od roku 2009 se roční snížení projevuje na úrovni 8-9 %. Do roku 2008/2009 se prodané náklady deníků vyvíjely relativně příznivě a v roce 2006 dokonce díky nástupu nových bulvárních deníků v meziročním srovnání jejich prodej vzrostl. V desetiletém horizontu je ale výsledek pro deníky poměrně krutý: od roku 2004 ztratily víc než 40 % svého původního prodaného nákladu. To znamená, že ve srovnání s rokem 2004 se loni každý den prodalo méně o 680 tisíc kusů deníkových titulů než v roce 2004.

Souhrnný prodaný náklad deníků (ks), 2004-2013

Vývoj prodaného nákladu deníků (ks), 2004-2013

Zdroj: ABC ČR

-mav-