Makro mění svou značku

čtvrtek, 27. února 2014, 09:09 Reklama MediaGuru

Nová značka Vy & Makro se má opírat o individuální přístup k zákazníkovi. Podpoří ji komunikační kampaň, ve které se objeví i kuchař Jaroslav Sapík.

Společnost Makro Cash & Carry prochází proměnou. Zásadní je zejména posun od tradičního byznys modelu typu cash and carry směrem k novým formám distribuce. Společnost se chce ještě více zaměřit na podporu podnikatelů a posílit individuální přístup k zákazníkům. Změnu konceptu má vystihovat nová značka Vy & Makro, její launch podpoří komunikační kampaň.

Nové formy distribuce spočívají především v možnosti nákupu on-line a dovozu zboží přímo k zákazníkům. Dovoz zboží zavedlo Makro v roce 2008, jeho podíl na prodejích by měl letos dosáhnout až 16 %. Nejvíce službu dosud využívají zákazníci segmentu HoReCa (77 %). Na internetu mají zákazníci, které Makro zaváží, k dispozici online katalog, včetně cen a dostupnosti zboží na jednotlivých prodejnách. Do budoucna společnost uvažuje o spuštění online obchodu pro všechny registrované zákazníky.

Makro se zaměřuje zejména na malé a střední podnikatele. „Klíčem k vzájemnému růstu je individuální přístup. Pracujeme na tom, abychom pochopili potřeby zákazníků a přizpůsobili jim naše služby a sortiment – například i s ohledem na daný region,“ vysvětluje Jan Žák, ředitel nákupu společnosti Makro Cash & Carry. Pro segment HoReCa pořádá Makro HoReCa Akademii, pro maloobchodníky Maloobchodní akademii, v níž se zaměřují na problematické oblasti podnikání.

Důraz na individuální přístup ke každému zákazníkovi má ilustrovat také nová značka společnosti „Vy & Makro“ i doplňující komunikační kampaň. Hlavními hrdiny kampaně jsou zákazníci a zaměstnanci Makra, mezi nimi figuruje i známý kuchař Jaroslav Sapík. „Zachytili jsme je při jejich každodenní práci, a chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nelze,“ přibližuje kampaň generální ředitel společnosti Axel Hluchy. Dalším cílem kampaně je oslovit i mladé podnikatelé.

Kampaň poběží od 12. března ve vlastních médiích, spuštěny budou i nové webové stránky. Od dubna přibude inzerce v externích médiích, jako je tisk, rádio, outdoor a internet. V tisku bude probíhat především v B2B titulech, ale i ve vybraných denících a týdenících.

Kampaň vychází ze zákaznického výzkumu mateřské společnosti Metro Cash & Carry, který ukázal, že drobní podnikatelé chtějí být nezávislí, flexibilní, chtějí mít kontrolu nad svým byznysem a chtějí za sebou zanechat i odkaz. Makro se chce v nové kampani profilovat jako partner pro jejich úspěch.

Kreativní koncept kampaně, který bude v lokalizovaných verzích spuštěn i na zahraničních trzích, vytvořila německá agentura TBWA, pro český trh kampaň adaptovala gentura Grey. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje agentura Mediacom.

Na podzim proběhne oslava 50 let skupiny Metro Group, do které Makro patří. U této příležitosti bude po dobu 50 dní připraveno 50 nabídek s 50% slevou a další akce.

Kromě kampaně chce Makro posílit image samotného segmentu malého a středního podnikání, a to soutěží, v níž bude hledat Dobrého podnikatele. Soutěž bude určena podnikatelům, tedy firmám o velikosti do 30 zaměstnanců, bez ohledu na registraci ve velkoobchodním řetězci. Hlavním kritériem bude společenská nebo environmentální odpovědnost jejich podnikání.

-kch-