Nova začíná v prodeji reklamy dohánět loňský rok

Zpravodajství
I prvních 14 dní v únoru potvrdilo, že Nova letos prodává více reklamy než loni.

Kanály skupiny Nova potvrzují i v polovině druhého letošního měsíce, že ve srovnání s loňským rokem prodávají víc reklamy. Za období 1.-14.2. 2014 narostl prodej reklamních TRPs skupiny Nova v cílové skupině 15+ o cca 80 % ve srovnání se stejným loňským obdobím. Podobný růst je patrný i v mladší cílové skupině 15-54.

V první polovině února zůstávala skupina Prima v širší cílové skupině v počtu prodaných TRPs stále nad úrovní skupiny Nova, v mladší cílové skupině se však Nově podařilo za prvních 14 dnů v únoru prodat víc TRPs. To může naznačovat změnu ve vývoji, který na trhu televizní reklamy panuje od loňského ledna.

Nový přístup k obchodní politice a k mediálním agenturám, který nastolil management CET 21 po příchodu nových generálních ředitelů Christopha Mainusche a Michaela Del Nina a který naznačoval prioritu narovnání vztahů s obchodními partnery především na českém trhu, se projevuje větší přítomností zadavatelů v reklamním vysílání skupiny Nova.

Nova oproti první polovině února loňského roku navýšila v letošním stejném období vyprodanost cca o 20 procentních bodů, pohybuje se tak na úrovni cca 50 %.  Kapacita Primy je vyčerpaná podstatně více – v první polovině února se její vyprodanost pohybovala na úrovni 90 %.

Letošní únorový podíl televizních skupin na prodaných TRPs ovlivní Zimní olympijské hry, které vysílaly stanice ČT Sport a ČT2. Obe zmíněné mohou na rozdíl od ČT1 a ČT 24 zařazovat v omezeném množství klasické reklamní spoty. Podíly jednotlivých skupin přineseme až po uzavření únorových výsledků.

-mav-

Zařazeno v rubrice: TV

DISKUSE