Ringier má přejít pod Křetínského firmu Rongosor

Ringier Axel Springer
Antimonopolní úřad se zabývá převzetím Ringier Axel Springer CZ firmou Rongosor.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat změnu vlastníka společnosti Ringier Axel Springer CZ, která je největším vydavatelem deníků na českém trhu. Zahájil správní řízení. Vydavatele deníků Blesk a Aha! koupili podle dřívějších informací podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Ohodnocení společnosti činí 170 milionů eur (4,7 miliardy korun). Původní vlastník Ringier Axel Springer Media AG zároveň prodal svou účast v české První novinové společnosti (PNS), jejímž hlavním předmětem činnosti je distribuce tisku.

Návrh na schválení majetkových změn podala na ÚOHS společnosti Rongosor, která má nově kontrolovat Ringier Axel Springer CZ a jejím prostřednictvím Ringier Axel Springer Print CZ.

Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Rongosoru Křetínský, Tkáč je předsedou dozorčí rady firmy, která byla založena loni v listopadu. ÚOHS bude posuzovat oblast vydávání periodického tisku, poskytování reklamy prostřednictvím periodického tisku a internetu a oblast internetového zpravodajství a publicistiky. Rozhodnout o povolení spojení firem by měl do měsíce.

Původní vlastník, který je společným podnikem Ringier AG a Axel Springer SE, loni v prosinci uvedl, že se nadále chce soustředit na další rozšiřování svého obchodu v Polsku, Srbsku a na Slovensku, kde už zaujímá silné postavení v oblasti digitálního tisku.

Transakce je pokračováním trendu ovládání domácích vydavatelů českými vlastníky. Naposledy se tak stalo v případě společnosti Mafra, která vydává Mladou frontu Dnes a Lidové noviny a jež se stala součástí mediální divize podnikatele a vicepremiéra Andreje Babiše. Miliardář se přitom zajímal i o Ringier Axel Springer, z této transakce ale nakonec sešlo.

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE