Valentýnské nabídky můžou využít až dvě třetiny Čechů

čtvrtek, 06. února 2014, 07:15 Marketing MediaGuru

Až dvě třetiny Čechů letos hodlá oslavit svátek sv. Valentýna. V průměru plánují utratit 930 Kč.

Blíží se 14. února, svátek svatého Valentýna, který se podle průzkumu Equa bank chystá oslavit až dvě třetiny Čechů. Za hlavní svátek zamilovaných je sice stále nejvíce považován první máj (36 %), svatý Valentýn se však probojoval na první místo už u pětiny Čechů. Čtvrtina z 525 dotázaných ve věku 18–65 let se navíc nezdráhá slavit svou zamilovanost hned dvakrát do roka.

Ideální oslavou sv. Valentýna je romantická večeře a květina, kterou hodlá darovat 7 z 10 mužů. Ženy nejčastěji darují sladkosti (43 %) nebo masáž (21 %). Mezi oblíbené dárky však patří i parfémy, šperky, spodní prádlo či tematické knihy. V průměru přitom Češi plánují utratit celkem 930 korun, polovinu částky investují do dárku, druhou polovinu do večeře.

Tematické dárky pro zamilované proto již nyní plní letáky maloobchodních řetězců, kde jsou nabízeny květiny, alkoholické likéry, káva či bonboniéry. Obchody se spodním prádlem nabízí valentýnské slevy a nezahálí ani knihkupectví, které na svatého Valentýna nabízejí knihy o lásce a partnerství. Například Albatros Media vedle sebe staví ve valentýnském newsletteru trilogii Fifty shades: Padesát odstínů, Padesát odstínů vášně: návod, jak si s partnerem vychutnat Fifty Shades či Padesát odstínů ostudy.

Některé společnosti si kromě valentýnské nabídky připravily i speciální akce. Společnost MasterCard ve spolupráci s pekařstvím Paul nabízí dvě kávy za cenu jedné těm, co platí bezkontaktně. Kromě toho MasterCard připravila facebookovou aplikaci na rozesílání pozvánek na kávu svým přátelům. „Společná valentýnská nabídka pak vyvrcholí celodenní akcí v den svatého Valentýna před pekařstvím Paul v ulici Na Příkopě v Praze. Mezi 11.00 a 19.00 zde budou moci kolemjdoucí vyznat svému protějšku city v improvizovaném altánku lásky formou krátké básně či písničky. Za odměnu mohou získat krásné květiny a společnou fotografii na památku,“ popisuje Martina Piskorová marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Student Agency láká na nabídku „druhý cestuje zdarma“ do vybraných evropských měst. Drogerie dm nabízí na Valentýna možnost využití věrnostních bodů na víkendový pobyt pro zamilované. Lidl vybízí ve své facebookové aplikaci ke sdílení polibků, Avon k posílání valentýnek a virtuální operátor Mobil od ČEZu zase k psaní zamilovaných SMSek, o ty nejzamilovanější budou hlasovat fanoušci svými lajky.

Do offlinového světa vyrazí společnost Spar, která vypsala soutěž o nejoriginálnější vyznání lásky, z nichž ta nejlepší budou umístěna na 40 billboardech po České republice, vždy v městě bydliště vítězů.

Módní řetězec H&M u příležitosti Valentýna nafotil kolekci spodního prádla s litevskou modelkou Editou Vilkeviciute. A obchodní portál Aukro opět zprovoznil svého Aukrobota, který vybírá vhodné dárky a varuje před těmi nevhodnými.

Ukázka z přehledu 7 nejhorších valentýnských dárků na Aukru.cz

-kch-