ČRa nabízejí mediální cloud pro expanzi do onlinu

úterý, 18. března 2014, 10:45 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Jednotící platformu pro online služby nabízejí mediálním firmám České Radiokomunikace.

Prioritou pro České Radiokomunikace (ČRa) v následujících letech je propojování televize a internetu. Firma proto na konci února dokončila instalaci cloudové služby pro média v Česku. Očekává, že z této činnosti bude do budoucna získávat stále větší část výnosů.

Služby, pronikající z televize do internetového prostoru, jsou podle generálního ředitele společnosti Michala Čupy jedním z klíčových směrů vývoje firmy do budoucna. Velikost trhu těchto tzv. OTT služeb (over the top) v současnosti odhaduje na 300 mil. Kč, v následujících letech se ale má ale podle jeho prognóz zvětšit až pětinásobně.

Radiokomunikace chtějí mediálním společnostem nabídnout infrastrukturu, kterou mohou využít pro expanzi do internetového prostoru. „Pokud by to měly dělat jednotlivé společnosti samy, bylo to příliš drahé. Nabízíme proto jednotící infrastrukturu, která expanzi do online prostředí umožní,“ uvedl Michal Čupa. Jde o cloudové řešení, které je podle ČRa největší v republice. „V současnosti provozujeme celoplošnou CDN síť (content delivery networks), která slouží k rychlému přenosu videa. Navíc je schopna odbavit dynamicky se měnící poptávku diváků,“ dodal Čupa.

Radiokomunikace už v rámci partnerství s TV Nova spustily provoz služby odloženého přehrávání Nova Plus. Prvním zákazníkem společnosti na trhu OTT služeb byla mediální skupina Lagardere.

Příjmy českých vysílacích společností z video on demand (online videopůjčovna) a catchup-TV (opožděné přehrávání) kontinuálně rostou. Odhaduje se, že české vysílací společnosti budou v roce 2020 generovat až 15 % svých celkových příjmů z různých forem svého on-line vysílání, uvedl management ČRa.

-mav-