Empresa Media byla předloni ve ztrátě 38 mil. Kč

středa, 12. března 2014, 10:25 Tisk MediaGuru

Vydavatel týdeníků Týden a Instinkt zaznamenal v roce 2012 ztrátu necelých 38 mil. Kč.

Společnost Empresa Media, vydavatel mj. týdeníků Týden a Instinkt, zaznamenala v roce 2012 celkové tržby ve výši 252 mil. Kč. Empresa na podzim 2011 přebírala časopisy Týden a Instinkt od podnikatele Sebastaina Pawlowského. Ve srovnání s tímto rokem se tak její tržby zvýšily šestinásobně – firma ale na vydavatelském trhu nebyla v roce 2011 příliš aktivní. Ukazují to výsledky za rok 2012, které Empresa v letošním březnu uložila do Sbírky listin.

Ztráta společnosti dosáhla v roce 2012, tedy v prvním roce po převzetí týdeníků novým majitelem, 38 mil. Kč (-37,8 mil. Kč).  Provozní výsledek hospodaření představoval -32 mil. Kč. V létě roku 2012 získala Empresa Media titul Sedmička od vydavatelství Mladá fronta. Dřívější regionální týdeník transformovala v nový bulvární týdeník, který se zařadil k nejprodávanějším časopisům ve svém segmentu.

Do portfolia společnosti patří také odborný týdeník MarketingSalesMedia (od r. 2013) a tituly zaměřené na děti a mládež (Popcorn, Top dívky, Animáček). Předsedou představenstva společnosti je Jaromír Soukup, majitel Médea Group. Empresa Media patří vedle televize Barrandov a agentur navázaných na Médeu do mediální skupiny Jaromíra Soukupa.

-mav-