Nejlepší reklamou na Toyotu Aygo má být její styl

pátek, 21. března 2014, 02:28 Marketing, Reklama MediaGuru

Nový model Aygo, představený na autosalonu v Ženevě, chce spotřebitele zaujmout designem.

V rámci letošního ročníku ženevského autosalonu představila automobilka Toyota novou verzi městského modelu s názvem Aygo: ten bude Toyota v komunikaci charakterizovat jako designově neotřelý vůz, a kvůli možnostem jeho personalizace zároveň jako stylový doplněk vlastní osobitosti. U značky Toyota jde o zajímavý posun s ohledem na její aktuální pozici mezi zákazníky. Podle v únoru zveřejněných výsledků spotřebitelského průzkumu americké neziskové společnosti Consumer Reports měli jeho respondenti (více než 1500 amerických řidičů) nejlepší mínění právě o Toyotě, jež navíc patří mezi trojici automobilových značek (po Fordu a Chevroletu) v povědomí největšího počtu řidičů.

Výsledné hodnocení značky v průzkumu je pak výsledkem počtu jejích nenávodných zmínek a následného určení značky jako nejlepší v alespoň jedné ze sedmi kategorií (design, výkon, kvalita, bezpečnost, technologie, cena, hospodárnost provozu). Účastníci průzkumu tedy nejčastěji vyzdvihovali Toyotu v kategoriích kvality, ceny a šetrnosti, naopak podle estetických měřítek nejvíce zabodovaly značky BMW, Cadillac a Audi – v této kategorii Toyota patřila dokonce mimo první desítku. Z jejich celkového součtu ale vyšla nejlépe. Prezentace nového modelu Aygo v Ženevě tak na vnímání značky Toyota nepřímo reaguje právě tím, co jí zdánlivě chybí, a proto se tolik zaměřuje na styl.

Nejpozitivněji vnímané automobilové značky v USA

Index tvoří počet zmínek značky a její hodnocení jako nejlepší v alespoň jedné ze sedmi kategorií. Zdroj: Consumer Reports

Propagační video tak obsahuje hned několik výrazných prvků najednou: rezonující hudbu, všudypřítomné „X“ (místy přípomínající logo prvního Xboxu, herní konzole od Microsoftu), křiklavé barvy, bavící se lidi a završení heslem „Go fun yourself!“ (doslova „Zabavte se!“) Toyota Aygo se tak v jejím zamýšleném pojetí může stát něčím víc, než „jen“ spolehlivým vozem za dobrou cenu, a to sice výrazem vlastního stylu.

Tomu napomáhají také možnosti designových úprav, kdy si budoucí majitel vozu může zvolit barevné kombinace dle vlastního vkusu téměř u všech myslitelných prvků vozu: od nárazníků přes poklice kol až po rukojeť řadicí páky.

Ambasadorkou Toyoty Aygo navíc v Ženevě byla olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková a právě „design a neuvěřitelnou hravost s barvami“ ji na tomto vozu nejvíce zaujal. Vizi osobního vozu jako součásti vlastní osobnosti Toyota v Ženevě předvedla a rozpracovala spolu s prezentací konceptu Toyota FV2.

Jízda ve futuristickém vozítku zdánlivě připomíná počítačovou hru budoucnosti, kdy automobil pomocí grafických prvků na předním skle upozorňuje řidiče na možné překážky na trati. Řídit by jej navíc bylo možné intuitivním nakláněním vlastního těla a natolik snadné, že by to zvládlo i dítě. Toyota FV2 svému uživateli doslova rozumí natolik, že bude sama nabízet tipy na výlet. Používání takového auta nabídne nejen zajímavé řidičské požitky, ale zároveň i spojení s vlastní osobností. Realizace takového konceptu v nejbližších letech aktuální nebude, spokojit se budeme muset „jen“ s možnosti vyjádření vlastní osobitosti jako v případě letošního modelu Aygo. Podle výsledků zmiňovaného spotřebitelského průzkumu ale majitelé Toyoty zachovávají největší věrnost „své“ automobilové značce – nehledě na vizuální zajímavost vozu. Mezi rozhodující hodnoty při pořizování nového auta navíc patří kvalita a bezpečnost s tím, že právě bezpečnost spolu s šetrností více akcentovaly ženy než muži.

-jav-